کد خبر: ۵۷۶۶۷
تعداد نظرات: ۴ نظر

به همت یک کارآفرین جوان، باغ پرندگان زینتی شیراز در زمینی به وسعت ۵ هکتار و با هدف ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای ۱۰۰ نفر افتتاح و راه‌اندازی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «محمدجواد بیات» کارآفرین ۱۹ساله شیرازی شنبه ۱۰ خرداد در جمع خیرنگاران گفت: باغ پرندگان تزئینی شیراز، بزرگترین باغ پرندگان کشور محسوب می‌شود و در آن ۱۲۰ نوع پرنده تزئینی بومی ۳۰ کشور گردآوری شده است.

او با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی این باغ، ایجاد اشتغال از مسیر خرید و فروش و تکثیر انواع پرندگان به شکل رسمی و قانونی است، گفت: در این باغ امکان تکثیر تخم نطفه‌دار جوجه و تیمچه مولد انواع مرغ، خروس و پرندگان تزئینی مانند کبوتر، قرقاول، طاووس و ... ایجاد شده است.

بیات با بیان اینکه راه‌اندازی این باغ زمینه سودآوری ۵۰۰ میلیون تومانی را از مسیر تکثیر و فروش پرندگان فراهم کرده است، گفت: نژادهای تخم‌گذار رهما و ویاندوز در ۱۰ رنگ و نژاد گوشتی استرالوب و ایام ثمانی و ده‌ها نژاد مطرح پرندگان مختلف در این باغ خرید و فروش می‌شود.

این کارآفرین جوان مدعی شد که در هیچ نقطه از کشور این تعداد نژاد با چنین کیفیتی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۵ بازاریاب فعال از سراسر کشور با این باغ همکاری دارند و به زودی شعبه دوم این باغ در لواسان تهران و شعبه سوم در اصفهان افتتاح می‌شود.

بیات با بیان اینکه صادرات قانونی پرنده تزئینی به کشورهای حوزه خلیج فارس و افغانستان در دستور کار قرار دارد ابراز امیدواری کرد که این صادرات تا شهریور امسال ۳۰ کشور آسیایی و اروپایی را در بر گیرد.

کارشناس بهره برداران مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی فارس نیز در حاشیه افتتاحیه این مجموعه، گفت: کار آفرینی خلق ارزش از خلاقیت است و در کار آفرینی حتما باید یک ارزش افزوده ایجاد شود و خلاقیت خود را به یک کالا یا خدمت با ارزش تبدیل کند.

«زهرا موسی» گفت: کار آفرین کسی است که با توجه به قابلیت های  ذاتی، آموزش های دریافتی و تجربیات گذشته بتواند با ایجاد نوآوری در یکی از اجزای یک مدل کسب و کار، محصول یا خدمت، به خلق و تجاری سازی یک ارزش بپردازد.

موسی، افزود: جهاد کشاورزی استان فارس هم در راستای حمایت از کارآفرینان اقدام به برگزاری دوره های ۲ و ۵ روزه در زمینه های مختلف نظیر پرورش ماکیان و طیور کرده است که آقای بیات هم از کسانیست که در همین دوره‌ها شرکت کرده بود.


انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
دیانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
0
0
ادرس کجاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
استان فارس، شهر شیراز، بلوار دکتر حسابی، روبرو گلدشت حافظ، باغ پرندگان شیراز
الیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
0
0
ادرس این باغ کجاست هرجا میگردم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
ورودی شیراز از طرف پل فسا هست
نظر شما
ادامه