کد خبر: ۵۷۶۷۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشكی كشور:
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: نمی‌توان به بهانه اینکه چون دامپزشکی پروانه‌های خود را از وزارت بهداشت دریافت نمی‌کند، مانع فعالیت مراکز دامپزشکی در سطح شهر تهران شد ...

حکیم مهر: «دکتر محمدرضا صفری» گفت: به موجب قوانین متعدد که حتی توسط مجلس نیز مورد پذیرش واقع شده، دامپزشکی جزو حرفه‌های گروه پزشکی محسوب می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو گفت و گو، برنامه «بدون خط خوردگی» در خصوص پلمپ مرکز درمانی دامپزشکی و اعتراضات به شهرداری تهران با دکتر محمدرضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور به صورت تلفنی گفتگو کرد.

محمدرضا صفری با اشاره به پلمپ پنج فقره از مراکز درمانی دامپزشکی در تهران توسط شهرداری گفت: در جلساتی که با نمایندگان شهرداری داشته‌ایم، در توجیه این اقدامات گفته‌اند، اجازه استقرار مطب‌ها به موجب قانونی که پیش از انقلاب تصویب شده است، داده نمی‌شود.

وی درباره قانون مذکور توضیح داد و اظهار کرد: قانون گذار اجازه داده تا یک‌سری مشاغل در محیط‌های مسکونی در شهرها مستقر شوند و در قانون ذکر شده است که این مشاغل باید مطب باشند. اینک، منظور شهرداری از مطب، صرفاً مطب‌های پزشکی برداشت شده است درحالی‌که بر اساس نظرات کارشناسان حقوقی، مطب شامل همه اقسام آن از جمله دامپزشکی نیز می‌شود.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور به بهانه‌های شهرداری درباره نظرات کارشناسی حقوقی اشاره کرد و افزود: شهرداری در این زمینه عنوان کرده است چون مطب‌های دامپزشکی پروانه‌های خود را از وزارت بهداشت اخذ نمی‌کند، مشمول قانون مذکور نمی‌شوند؛ این مسئله در حالی است که حتی مراکز روانشناسی نیز پروانه‌های خود را از وزارت علوم می‌گیرند.

وی دلایل شهرداری تهران برای پلمپ مراکز درمانی دامپزشکی را غیرقابل توجیه دانست و عنوان کرد: به موجب قوانین متعدد که حتی توسط مجلس نیز مورد پذیرش واقع شده است، دامپزشکی جزو حرفه‌های گروه پزشکی محسوب می‌شود و نمی‌توان به بهانه اینکه چون دامپزشکی پروانه‌های خود را از وزارت بهداشت دریافت نمی‌کند، مانع فعالیت مراکز دامپزشکی در سطح شهر تهران شد.

 

خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
2
دامپزشکی شتر مرغ شده هرکجا پول میخواهند بگیرند‌میگویند‌گروه پزشکی مانند کارتخوان هرکجا منافع دامپزشکی باشد گروه پزشکی نیستذ ابنها با وجود سگ مشگل دارند بقیه بهانه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
4
ما اخرش نفهمیدیم دامپزشکی زیر شاخه کجاست
یکی میگه وزارت جهاد کشاورزی
یکی میگه وزارت بهداشت
معلومه هروقت منفعت مسئولین باشه و به ضرر بچه های دامپزشکی بدبخت باشه این زیرگروهها جایشان عوض میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
0
بله همانطور که عرض کردم احتمالا شهداری باسگ که ما ویزیت میکنیم مشگل دارد چرا را ه دور بریم در سالد۵۸ دریکی از دانشکده های دامپزشکی دانشجو یان وقتی سگ را برای ویزیت بدرمانگاه میاوردن از آن فاصله میگرفتن وباستاد مربوطه هم ایراد نیگرفتن که چرا ویزیت سگ پذیرش شده ووهمان افراد بعصی هایشان استاد وریس دانشکده شدن حتنا خودشان یادشان هست اینهم از خاطرات آن زمان
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
2
0
چرا تو خراسان دیگ پروانه شرکت پخش نمیدن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
1
در بی کم کاری بسیاری از بزرگان دامپزشکی در این چند 10 ساله هر روز براین پیکره تیشه می خورد
پذیرش دانشجوی و دانشگاههای ازاد بیش از حد/
عدم شفافیت مالی نظام دامپزشکی /ممانعت از فعالیت همکاران بخش دولتی به صورت نیمه وقت/عدم نظارت بر تولید و استحصال فراورده های خام دامی در کشورهای صادر کننده گوشت/حق محرومیت از مطب / حقوق های کارمندان دامپزشکی/.......
نظر شما
ادامه