کد خبر: ۵۷۶۷۳

مدیرکل محیط زیست البرز گفت: به استناد ماده هفت قانون شکار و صید مصوب سال ۱۳۴۶ خرید، فروش، تکثیر، پرورش و همچنین صدور حیوانات وحشی ممنوع است و با متخلف برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «فردین حکیمی» اظهار کرد: بر اساس قانون، خرید و فروش همه پرندگان وحشی مثل چکاوک، هدهد، کبک، سهره، زاغ و سار و... ممنوع است.

وی ادامه داد: بر این اساس  فردی که نسبت به فروش این پرنده‌ها اقدام کند متخلف است و با او برخورد قانونی می‌شود.

وی توضیح داد: برای برخورد با این موارد همکاران ما هر از گاهی به پرنده فروشی‌ها سر می‌زنند تا اگر در این زمینه تخلفی صورت گرفته باشد، با متخلف برخوردکنند.

 این مسئول توضیح داد: مردم هم می‌توانند در صورت مشاهده مواردی از این دست، با سامانه شبانه روزی  ۱۵۴۰ سازمان حفاظت تماس بگیرند.

مدیرکل محیط زیست البرز  در ادامه با اشاره به اینکه تبلیغات و خرید و فروش حیوانات وحشی حتی به صورت مجازی نیز جرم است، توضیح داد: برخی کاربران فضای وب با انتشار عناوین و تصاویری از حیوانات، پرندگان وحشی و شکاری نسبت به خرید و فروش مجازی اقدام می‌کنند.

‌حکیمی گفت: به استناد ماده هفت قانون شکار و صید مصوب سال ۱۳۴۶ خرید، فروش، تکثیر، پرورش و همچنین صدور حیوانات وحشی ممنوع است و با متخلف برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

 
نظر شما
ادامه