کد خبر: ۵۷۶۹۸

شهردار گوراب زرمیخ و رئیس اداره حفاظت محیط زیست اعلام کردند: 4 سگ به دلیل ابتلا به بیماری گال معدوم شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، در پی پخش تصاویر دفن چند قلاده سگ در چاله ای در محل دفن زباله در گوراب زرمیخ صومعه سرا در فضای مجازی شهردار گوراب زرمیخ امروز گفت: با درخواست جمعی از ساکنان شهر گوراب زرمیخ مبنی بر حمله سگ های ولگرد به مردم و ابتلای این حیوانات به بیماری واگیر دار پوستی گال، که تهدیدی برای سلامت شهروندان است، با هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست، دامپزشکی و فرمانداری صومعه سرا، قرار شد این سگ ها زنده گیری شوند.

«عبدالرضا فرج زاده» با بیان اینکه گزارش ها حاکیست که هفته گذشته 2 نفر از شهروندان گوراب زرمیخی بر اثر حمله سگ های ولگرد زخمی و راهی بیمارستان شدند، افزود: پس از زنده گیری 4 قلاده سگ بیمار که 2 قلاده از آنا به دلیل تصادف با خودرو مجروح و بدحال بودند، این حیوانات با ترزیق دارویی مجاز به صورت تدریجی و بدون درد معدوم شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست صومعه سرا هم گفت : پس از استشهاد محلی شهروندان گوراب زرمیخ مبنی بر مزاحمت و حمله سگ های ولگرد و درخواست آن ها برای رفع این معضل و همچنین اظهارات معاون عمرانی فرمانداری در جلسه ساماندهی پسماند هفته گذشته این شهرستان مبنی بر اینکه جمع آوری سگ های ولگرد از شهر بر عهده شهرداری ها است، قرار شد ماموران شهرداری سگ های مجروح و ناقل بیماری واگیردار را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی زنده گیری کرده و با خوراندن دارو معدوم کنند.

«علی اصغر آزاد» افزود: در تصاویری که در فضای مجازی منتشر شد، مشخص نیست که سگ های دفن شده، دست و پا بسته بودند و یا جراحتی داشتند که کارشناسان این موضوع را پیگیری می کنند.

وی اضافه کرد: شهرداری گوراب زرمیخ اعلام کرد که 2 قلاده سگ که بر اثر تصادف با خودرو مجروح و در حال مرگ بودند و 2 قلاده سگ که مبتلا به بیماری واگیردار گال بوده و وضعیت جسمانی خوبی نداشتند را با دارو معدوم و دفن کرد.

 

نظر شما
ادامه