کد خبر: ۵۷۷۴۵
تعداد نظرات: ۶ نظر

مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: بر اساس قوانین و دستورالعمل های سازمان دامپزشکی و به علت تکرار تخلفات بهداشتی و عدم توجه به توصیه بازرسین اداره دامپزشکی، یک واحد کشتارگاه طیور در شهرستان اشکذر پلمپ گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، «دکتر علی فاتحی نیا» در ادامه تصریح کرد: کارشناسان ادارات دامپزشکی به عنوان متولیان اصلی حفظ بهداشت و امنیت غذایی فراورده های خام دامی موظفند ضمن انجام بازدید های منظم از واحدهای تولید، فراوری و عرضه فراورده های خام دامی و بررسی شرایط بهداشتی آن ها اقدام به شناسایی تخلفات و تذکر آن به صاحبان این مراکز نموده و رفع این موارد را پیگیری نمایند. علاوه بر آن بازرسین ادارات دامپزشکی مجازند در صورت مشاهده عدم رفع نواقص و تکرار تخلفات بهداشتی در یک واحد مورد بازرسی با همکاری نیروی انتظامی و دستور دستگاه قضایی اقدام به پلمپ آن واحد صنفی نمایند.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: از آنجا که نظارت بهداشتی بر روند کشتار در کشتارگاه های طیور نقش مهمی در جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک و وارد شدن مواد غذایی آلوده به چرخه مصرف شهروندان دارد، نظارت قاطع دامپزشکی بر کشتارگاه ها باعث اجرای هرچه دقیق تر مقررات و ضوابط سازمان دامپزشکی می شود.

وی در خصوص جزئیات تخلفات این واحد پلمپ شده توضیح داد: این واحد صنفی متاسفانه علی رغم تذکرات مکرر بازرسین دامپزشکی در زمینه رعایت قوانین و دستورالعمل های بهداشتی دامپزشکی، مرتکب تخلف شده و همکاری لازم را در زمینه رعایت موازین بهداشتی اعم از بهداشت مواد غذایی و بهداشت محیط مبذول ننموده اند در نتیجه با پلمپ و ارجاع پرونده تخلف به مراجع قضایی روبرو شده اند.

فاتحی نیا در پایان ضمن تشکر از نیروی انتظامی و دادستان شهرستان اشکذر، به مشکلات موجود در پیش روی بازرسین بهداشتی شاغل در اکیپ های بازرسی اشاره نمود و اظهار داشت: شغل ما یک شغل پرمسئولیت، حساس و پرتنش است که نیازمند تعهد و بردباری بالا می باشد. امیدواریم با همکاری هر چه بیشتر اصناف و پشتیبانی دستگاه قضایی و مسئولین و با تلاش مداوم و بهره گیری از گزارش های مردمی بتوانیم تخلفات بهداشتی در زمینه تولید، فراوری و عرضه فراورد های خام دامی را به حداقل ممکن برسانیم.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناظر بهداشتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
3
احسنت به دکتر فاتحی
واقعا دست مریزاد، واقعا حمایت های ایشان در استان یزد زبانزد همگان است، از همه مهمتر اینکه امور مسئولین فنی بهداشتی رو به عهده خود انجمن گذاشته و از اعمال سلیقه پرهیز کردند.

پاینده باشی دکتر، لطفا بقیه مدیران کل از دکتر ........ و ......... یاد بگیرند... کار سختی نیست به خدا...
حکمت
|
Mauritius
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
0
مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در هر یک از بخش‌های مرتبط با دامپزشکی نیاز های جدی و اساسی آموزشی را دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
مسؤلین فنی پیشتر از آموزش به حمایت از سوی مراجع قانونی و دولت دارند وگرنه اطلاعات بهداشتی و فنی به اندازه کافی دارند
دامپزشک دولتی 59
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
0
انشالله نواقص فنی و بهداشتی که در گذشته به دلایل مختلف اغماض می‌شدند برطرف گردند.
دامپزشکی با اعمال ضوابط بهداشتی و پیشگیری از مخاطرات بهداشتی می‌تواند جایگاه اصلی و اقتداری که در گذشته نه چندان دورداشته، را مجدداً بدست آورد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
1
پیامی گذاشته بودم که حکیم مهر سانسور کرد
با انشای دیگری می نویسم و مطمئن هستم که توهین نیست

در استان ما ، مدیر شرکت بسته بندی ، خودش مسئول بهداشتی واحد تولیدی خودش شده است!!!!!!!

تخلفات زیادی داشت که توسط ....(ارگانهای نظارتی) کشف شد.

رای محکومیت قطعی هم برای مسئول بهداشتی و مدیر شرکت صادر شد.

متاسفانه اداره کل مخفی می کند.
ان شاالله رسیدگی فوری توسط سازمان انجام شود تا این رانت ها نابود شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
اگه ۲۰ کیلو گوشت از یک قصابی بگیرن ، رسانه ای می کنند اما ..............
نظر شما
ادامه