کد خبر: ۵۷۷۷

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی البرز، آذربایجان غربی و اردبیل

 

بازدید مدیر کل دامپزشکی استان البرز از مدارس پروین اعتصامی و حضرت فاطمه (س)
 
به مناسبت گرامیداشت هفته معلم، مدیرکل دامپزشکی استان البرز از دو مدرسه پروین اعتصامی و حضرت فاطمه (س) بازدید کرد.


در این دو جلسه دکتر برائی نژاد با اشاره به نقش معلمان در تعیین آینده از تلاش این قشر فرهیخته قدردانی نمود.
همچنین وی برای اشنایی بیشتر دانش آموزان با خدمات دامپزشکی در جامعه، سوالاتی را مطرح کرد که به بهترین پاسخ ها جوایزی تعلق خواهد گرفت.

------------------------------

 

پرداخت 3 میلیارد و 470 میلیون ریال غرامت به دامداران و مرغداران در آذربایجان غربی


اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی اعلام نمود در راستای حمایت از صنعت دامپروری و مرغداری استان و بالا بردن بهداشت عمومی جامعه و تأمین بخشی از خسارات وارده به صاحبان لاشه های ضبطی دام و طیور از محل درآمدهای حاصل از کشتارگاههای استان در طول سال 89 بالغ بر یک میلیارد و500 میلیون ریال به عنوان غرامت به صاحبان لاشه های ضبطی در کشتارگاههای دام و طیور استان (732 نفر مرغدار، 128 نفر گاودار و 89 نفرگوسفنددار) پرداخت نموده است.
همچنین در طی مدت مذکور از محل اعتبارات طرح ملی سل و بروسلوز و همچنین بیماری مشمشه بالغ بریک میلیارد و 970 میلیون ریال به عنوان غرامت به 65 نفر از صاحبان دامهای مبتلا به سل و بروسلوز گاوی و مشمشه اسب پرداخت شده است .

-------------------------------

 

70 هزار مورد بازرسی بهداشتی در اردبیل


دکتر علوی مدیرکل دامپزشکی اردبیل در مصاحبه خبری با شبکه سبلان گفت: نظارت بهداشتی بر اماکن و مراکز عرضه فرآورده های خام دامی یکی از وظایف حساس دامپزشکی است و در این راستا 3000 مرکز عرضه فرآورده های خام دامی در سطح استان سالانه 70 هزار مورد، بازرسی بهداشتی می شوند.
مدیرکل دامپزشکی استان تصریح کرد ؛ با تجهیز و راه اندازی اکیپهای متعدد بازرسی بهداشتی ، نظارت بهداشتی بر کلیه مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در سطح تمامی شهرستانهای استان و حتی در بخشها انجام می گیرد و متخلفین حوزه سلامت و امنیت غذایی با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می گردند ، وی در عین حال از ارجاع 107 مورد پرونده تخلفات بهداشتی این حوزه به مراجع قضایی در سال گذشته خبر داد.
دکتر علوی به بحث کشتارگاهها در زمینه نظارت بهداشتی اشاره کرد و اظهار داشت : در استان اردبیل 10 کشتارگاه سنتی و یک کشتارگاه عظیم صنعتی دام و 4 کشتارگاه صنعتی طیور مشغول فعالیت و خدمات دهی هستند و محصولات این کشتارگاهها با حضور نیروهای متخصص دامپزشکی و بازرسین صحی گوشت بعد از اطمینان بخشی از سلامت آن وارد بازار مصرف می شود.

این مقام مسئول مجموع دام و طیور کشتار شده در سال گذشته را بالغ بر 200 هزار راس دام سبک و سنگین و بیش از 9 میلیون قطعه طیور در استان عنوان کرد.

 

نظر شما
ادامه