کد خبر: ۵۷۷۸۲

عضو شورای شهر بجنورد با اشاره به مشکلات فراوان کشتارگاه بجنورد گفت: یک شرکت تعاونی ساختمان سازی راهبری این کشتارگاه را دریافت کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «سید محسن موسوی» اظهار کرد: یک شرکت توسعه تعاونی بجنورد که ماهیت ساختمان سازی دارد راهبری کشتارگاه بجنورد را در سال ۹۸ دریافت کرده است.

عضو شورای شهر بجنورد مشکلاتی از قبیل وجود سهام داری یکی از معاونین شهرداری بجنورد در این شرکت را نقطه تاریکی دانست و ادامه داد: مشکلاتی در مدیریت شهرداری بجنورد وجود دارد این در حالیست که این معاونت در شهرداری بجنورد وظیفه نظارت و بازرسی را به عهده دارد.

وی افزود: این شرکت سه ماه به صورت رایگان و بدون در نظر گرفتن عوارض و منافع شهرداری مالکیت این مجموعه را عهده‌دار بوده است.

موسوی با انتقاد از ضعف شرکت در حوزه مدیریت گفت: این شرکت اطلاعات و دانش فنی و بهداشتی در خصوص کشتار و نگه‌داری دام و طیور را ندارد.

این عضو شورای شهر تاکید کرد: در زمان ورود این شرکت به تصدی‌گری کشتارگاه بجنورد، شاهد افزایش تعرفه‌ها در حوزه کشتار دام و همچنین آلایش‌های غیرخوراکی بودیم که با اعتراض اتحادیه قصابان بجنورد و با ورود سازمان تعزیرات حکومتی به این مسئله مشخص شد که این افزایش قیمت‌ها غیر قانونی بوده و مقرر گردید که هزینه اضافی دریافت شده باید به قصابان عودت داده شود.

وی افزود: با نگاه سود دهی راهبران کشتارگاه، نمازخانه مجموعه تبدیل به انبار شده است.

موسوی اضافه کرد: آلایش‌های غیر خوراکی که در سردخانه کشتارگاه نگه داری می‌شود که باعث تکمیل ظرفیت این سردخانه شده است و همچنین از آنجایی که مدت زمان نگه داری گوشت در سردخانه سه روز است، نگرانی فاسد شدن و ایجاد معضل‌های بهداشتی این فرآورده‌ها را به وجود آورده و این نگه داری باعث محدود شدن تولید این فرآورده در کشتارگاه بجنورد شده است.

عضو شورای اسلامی شهرستان بجنورد با اشاره به وجود اختلافاتی بین مجموعه دامپزشکی و راهبر گفت: در حال حاضر نیز شکایت اتحادیه قصابان بجنورد از این شرکت موجب شده است که راهبران این شرکت با قید ضمانت آزاد باشند.

وی افزود: طبق مشاهدات بنده راهبران کشتارگاه رفتارهای دستوری با شهردار دارند و به همین دلیل با اعمال فشارهایی به شهردار بجنورد و با همکاری جریان شورای شهر به دنبال قانونی کردن افزایش مجدد تعرفه بر قصابان هستند.

وی از وجود نگرانی بابت تعطیل شدن این کشتارگاه و جابجایی آن به شهرهای مجاور پرده برداشت و افزود: این جابجایی باعث ایجاد حاشیه و اغتشاش در حوزه قصابان می‌شود و به تبع آن موجب افزایش قیمت و ایجاد مشکل برای مردم خواهد شد.

موسوی با اشاره به درآمدزا نبودن این مجموعه بیان کرد: رویکرد راهبران و همچنین تأمین منافع برخی از افراد حاضر در جریان انتخاباتی شورای اسلامی شهر باعث عدم سود دهی و ویرانی گسترده در کشتارگاه شده است.

عضو شورای شهر بجنورد در انتها از وجود نگرانی‌هایی پیرامون بهداشت محیط کشتارگاه خبر داد و گفت: راهبر کشتارگاه با نگاه کاملاً مالی به کارکرد کشتارگاه و عدم توجه به مسائل بهداشتی و عدم تنظیم قرارداد کاری برای مسئول فنی و بهداشتی مجموعه باعث ایجاد نگرانی در بحث بهداشت محیط کشتارگاه خصوصاً در شرایط بحرانی کرونا می‌شود.


نظر شما
ادامه