کد خبر: ۵۷۷۸۳

رییس شبکه دامپزشکی بوکان با بیان اینکه میدان دواب بوکان به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل شده است، گفت: بازگشایی خودسرانه این بازار غیرقانونی بوده و با عاملان آن برخورد خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «اسماعیل محمدیانی» روز شنبه افزود: میدان دواب این شهرستان که به دستور ستاد پیشگیری از کرونای بوکان از سه ماه و ۲۰ روز قبل تعطیل شده بود، امروز با ورود غیرقانونی عده‌ای برای خرید و فروش دام به صورت غیرقانونی فعال شده است .

وی با بیان اینکه این اقدام با تذکر جدی مسوولان این شهرستان مواجه شده است، افزود: میدان دواب شهرستان بوکان یک بازار سنتی است که علاوه بر یک ورودی اصلی، هشت ورودی فرعی نیز دارد که کنترل آن بسیار مشکل است.

رییس شبکه دامپزشکی بوکان با بیان اینکه حدود ۵۰۰ چوبدار در جوار این بازار فعال بوده و در این محدوده ساکن بوده و زندگی می‌کنند، اظهار داشت: علاوه بر این افراد عده زیادی از چوبداران مناطق و شهرستان‌های مجاور نیز از جمله شهرستان سقز به این میدان مراجعه می‌کنند که این امر موجب ازدحام شدید در آن می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تعطیلی مجدد میدان دواب این شهرستان نیروهای سد معبر شهرداری و نیروی انتظامی ورود پیدا کردند، افزود: از شهروندان انتظار می‌رود محدودیت‌های بهداشتی وضع شده از سوی مسوولان را جدی گرفته و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از شیوع این بیماری جلوگیری کنند.

«محمدیانی» با قدردانی از مشارکت مردم در تعطیلی این میدان تاکنون اظهار داشت: این بازار هفتگی در روزهای شنبه هر هفته در بوکان دایر می‌شد که به علت مهاجرت برخی از بازاریان از استان‌هایی نظیر تهران، قم، زنجان، کرمانشاه، کردستان و دیگر شهرستان‌ها برای معامله دام از قبیل گاو و گوسفند در آن و به علت تجمع بیش از سه هزار نفر در این مکان می‌توانست به کانون انتقال ویروس کرونا تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، میدان دواب بوکان یکی از میادین بزرگ غرب کشور است که گوشت استان‌های تهران، قم و دیگر شهرهای پرجمعیت کشور را تامین می‌کند که علاوه‌بر خریدوفروش دام دیگر اقلام زندگی مردم از مواد غذایی گرفته تا اثاثیه منزل در حاشیه این بازار نیز خرید و فروش می‌شود.

هر هفته حدود سه هزار راس دام سبک و ۵۰۰ راس دام بزرگ وارد این بازار می‌شد.


نظر شما
ادامه