کد خبر: ۵۷۷۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر

امنیت غذایی و ایمنی غذا بعنوان هدف اصلی هزاره سوم، از واژه های مهم و کاربردی است که در تمام دنیا در اسناد توسعه ای و مجامع مختلف مورد تاکید می باشد بطوری که سازمان جهانی بهداشت دام در تقویم فرصـتهاي ارتباطی سال 2020، هفتم ژوئن (18 خرداد) را روز جهانی ایمنی مواد غذایی نامگذاری کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «دکتر حسین رشیدی» مدیر کل دامپزشکی استان کرمان با اعلام اینکه دامپزشکی به عنوان متولی سلامت مواد غذایی و امنیت غذایی با منشاء دامی، یکی از اركان اساسي زمينه ساز امنيت غذايي محسوب مي شود، افزود: دامپزشکان با نظارت بهداشتی از مزرعه تا سفره در تامین امنیت و ایمنی غذایی جامعه، نقش حیاتی دارند.

وی گفت: تضمین کیفیت و سلامت فرآورده های خام دامی همراه با افزایش بهره وری و ارتقای کیفیت این محصولات و تولید فرآورده های سالم و ارگانیک با فعالیت های دامپزشکان محقق می گردد و با تحقق این امر، در نیل به شعار سال"جهش تولید" گام های موثر بر داشته می شود.

دکتر رشیدی بیان داشت: دامپزشکی در راستای تضمین سلامت غذا، نظارت بر استحصال، حمل و نقل، بسته بندی و عرضه انواع گوشت، بررسی آزمایشگاهی وضعیت سلامت دام ها و فرآوردهای خام دامی را انجام می دهد، همچنین مبارزه با بیماریهای دام، طیور، آبزیان و زنبورعسل( تشخيص بيماري دام و واكسينه كردن و...) از جمله اقدامات دیگر این اداره کل می باشد.

وی با تاکید بر اینکه دامپزشکی نقش مهمی در سلامت جامعه و پیشگیری از بروز بیماری ها دارد، گفت: دامپزشكان به عنوان حافظان سلامت غذايي خطر بیماری های واگیر و مشترک بین انسان و دام را از جامعه دور مي كنند و سلامتي جامعه بطور مستقيم مرهون تلاش آنان می باشد.

دکتر رشیدی اظهار کرد: با تامین غذای سالم، جامعه ای سالم خواهیم داشت و زمینه پویایی جامعه را محقق خواهیم نمود.

وی از کنترل کیفیت فراورده های خام دامی با انجام آزمایش های متعدد از جمله آنالیز شیمی و کشت میکروبی فراورده های خام دامی در آزمایشگاه مرجع و منطقه ای این ارگان خبر داد و افزود: در سال گذشته 44 تن، سال 1397، 40 تن و سال 1396، 45 تن فراورده دامي فاسد و غیر قابل مصرف در استان امحاء گردیده است.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: از شهروندان عزیز تقاضا داریم در برقراري سلامت غذايي، حامی دامپزشکی باشند و با مشاهده گوشت و يا ساير فراورده هاي دامي مشکوک  بي درنگ از طریق سامانه 1512 در تمام ساعات شبانه روز کارکنان ما را مطلع نمایند.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر xy
|
Canada
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
هر وقت ارتباط مالی کارفرما و مسول فنی رو تونستید قطع کنید و شغل مسول فنی رو تضمین کنید از امنیت شغلی صحبت کنید. مسول فنی نماینده دامپزشکی هستش نه حقوق بگیر کارفرما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
ایمنی می شود immunity.

بنابراین ترجمه مناسب Food safety،
سلامت مواد غذایی است نه ایمنی مواد غذایی!

ایمنی مواد غذایی یک ترجمه مضحک تحت اللفظی است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
امنیت غذایی، حفظ سرمایه های دامی، اشتغال زایی، طب نظامی، درآمدهای ارزی و صنعت گردش گری همه از نتایج مثبت تضمین سلامت غذایی هستند که جناب آقای دکتر ماکنعلی ریاست محترم سازمان سلامت محور دامپزشکی،
هوشمندانه از سلامت غذایی و مبارزه با زئونوزها برای پوشش دادن همه این نتایج مثبت فعالیت دامپزشکان استفاده می کند.
نظر شما
ادامه