کد خبر: ۵۷۸۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

رییس شبکه دامپزشکی مریوان از کشف و شناسایی بیش از ۲۵ تُن تخم مرغ و جگر فاسد در این شهرستان و معدوم سازی آن خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مسعود خاتمی» اظهار داشت: ۲۵ تُن تخم مرغ که قرار بود از طریق مرز بین المللی باشماق مریوان به کشور عراق صادر شود به دلیل عدم توافق طرفین معامله در کشور عراق، با ماندگاری ۱۰ روزه در این مرز، فاسد شده بود.

وی افزود: بعد از اطلاع شبکه دامپزشکی مریوان از این موضوع با هماهنگی با مرکز بهداشت و درمان، محیط زیست و شهرداری و اخذ دستور مقام قضایی تخم مرغ‌های فاسد به جهت جلوگیری از ورود آن به کشور و توزیع در بازار مصرف جمع آوری و در مکانی مناسب معدوم شد.

رییس شبکه دامپزشکی مریوان یادآور شد: پاسگاه انتظامی خاوومیرآباد از توابع این شهرستان نیز یک محموله جگر مرغ به مقدار ۷۰۰ کیلوگرم که به صورت غیرمجاز حمل شده بود را شناسایی و کشف کرد.

وی اضافه کرد: با دستور مقام قضایی و هماهنگی با مرکز بهداشت و محیط زیست جگرهای فاسد شده مرغ که فاقد گواهی بهداشتی شبکه دامپزشکی،  عدم رعایت زنجیره سرد و حمل غیرمجاز حمل بود، در مکانی مناسب معدوم شد.

خاتمی با بیان اینکه شبکه دامپزشکی در راستای تحقق اهداف سازمانی و ارتقای سطح بهداشت و سلامت افراد جامعه فعالیت دارد، تاکید کرد: خط قرمز شبکه دامپزشکی خطای بهداشتی توسط افراد متخلف است که به هیچ عنوان قابل گذشت و صرف‌نظر نیست و با متخلفان برخورد قاطع و جدی برابر قانون خواهد شد.

شماره تماس شبکه دامپزشکی ۳۴۵۲۱۴۲۶ پاسخگوی دریافت گزارشات مردمی در خصوص تخلفات بهداشتی بصورت محرمانه است.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
 

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
1
1
اقای مسعود خاتمی ایشان دامپزشک نیستند
نظر شما
ادامه