کد خبر: ۵۷۸۴۵

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان گفت: متأسفانه در ۵ مورد آتش‌سوزی به ۲۵ هکتار از مناطق حفاظت‌شده استان هرمزگان در دو ماه اخیر خسارت وارد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «حبیب مسیحی تازیانی» صبح امروز (۱۹ خردادماه) در جمع خبرنگاران، در بخشی از سخنان خود در خصوص ماجرای رهاسازی گربه‌ماهی‌ها در سواحل جاسک، افزود: جمعه گذشته، فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن لاشه تعداد زیادی از گربه‌ماهی‌ها در سواحل شهرستان جاسک مشاهده شد.

 به گفته مدیرکل محیط‌زیست  هرمزگان، این آبزیان در تور برخی از صیادان به دام افتادند که به علت غیر مصرفی بودن و عدم ارزش‌افزوده، در دریا رها شدند و امواج آن‌ها را به ساحل رسانده است.

مسیحی تازیانی خاطرنشان کرد: صبح همان روز یک تیم تحقیقاتی از اداره کل محیط‌زیست استان برای بررسی علت مرگ آبزیان در این شهرستان اعزام شدند. در برآورد اولیه مقدار این گربه‌ماهی حدود یک تن بود.

وی با بیان اینکه رسیدگی به این‌گونه تخلفات بر عهده شیلات است و بهتر است از لاشه این‌گونه ماهی‌ها استفاده بهتری شود، تصریح کرد: گزارش رسمی این حادثه به اداره شیلات جاسک داده‌شده است که در این رابطه تحقیقات لازم صورت گیرد و ما پی گیری این تخلف هستیم.

نظر شما
ادامه