کد خبر: ۵۷۸۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

بنا به گفته برخی از کاربران و مشاهدات صدای زرند، این روزها درون گوشت برخی از مرغ های خریداری شده از مرغ فروشی های زرند، خون آلود است که ابهاماتی برای برخی افراد مبنی بر تلف شدن مرغ قبل از کشتار ایجاد کرده، لذا بر همین اساس گفتگویی در این باره با رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرند داشتیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدای زرند، «حسن لطفعلی پور» بیان داشت: در خصوص خون مردگیها در لاشه مرغ، که بیشتر در قسمت سر بالها و ران مشاهده می‌شود، این موضوع به دلیل ضربات سیستم پَرکن به وجود آمده است که بایستی توسط مسئول فنی حاضر در کشتارگاه ضبط موضعی و اصلاح گردد.

وی افزود: این خون مردگیها ربطی به تلفات مرغ قبل از کشتار ندارد و در صورتی که مرغ قبل از کشتار تلف گردد، بدلیل خونگیری ناقص، کل لاشه قرمز می‌شود.

لطفعلی پور بیان داشت: همچنین در مرغهای با وزن های بالا بدلیل وجود چربی های بین بافتی، گاهاً رنگ گوشت زرد می‌شود و برخی اوقات در چنین لاشه هایی در عمق عضلات سینه، توده سبز رنگی دیده می‌شود که این موضوع بدلیل خونرسانی ناقص به عمق عضله می‌باشد و در صورت برداشتن همان قسمت بقیه لاشه موردی ندارد.

وی گفت: لازم به ذکر است بهترین وزن لاشه مرغ جهت مصرف بین یک و نیم تا دو کیلوگرم می‌باشد. ضمناً از تمامی طیور کشتاری در کشتارگاه نمونه برداری و تست پایش آنتی بیوتیکی انجام می‌شود.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده خون مردگی در لاشه مرغ خریداری شده، مراتب را از طریق شماره ۳۳۴۸۹۰۱۸ به دامپزشکی اطلاع دهند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Mauritius
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
0
ولی می‌تواند ربطی به بیمار بودن گله، اکسیژن رسانی ناکافی در حین پرورش در سالن ( در قسمت بالای تصویر پرخونی ریه مشهود است)
بارگیری پر تراکم در قفس ها، حمل نادرست و نیز انتطار طولانی در خودروهای حامل در کشتارگاه جهت کشتار، داشته باشد.
نظر شما
ادامه