کد خبر: ۵۷۸۴۹
تعداد نظرات: ۴ نظر

«دکتر علی فاتحی‌نیا» مدیرکل دامپزشکی استان یزد در دیدار با رئیس سازمان دامپزشکی کشور، ضمن تبریک انتصاب «دکتر علی‌صفر ماکنعلی» بعنوان رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: خوشحالیم که یک شخصیت علمی و باتجربه در عرصه بین‌المللی سکان هدایت دامپزشکی کشور را در دست گرفته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان یزد، مدیر کل دامپزشکی استان یزد ضمن ارائه گزارش عملکرد خود به ریاست سازمان دامپزشکی افزود:  در راستای تسریع، تسهیل و تشخیص عوامل بیماریزا و نیز کاهش زمان شناسایی تا مهار بیماری ها، راه اندازی آزمایشگاه PCR  اداره کل دامپزشکی با سرعت هر چه بیشتر در حال پیگیری می‌باشد.

فاتحی نیا در ادامه گفت: با توجه به نقش آزمایشگاههای دامپزشکی در کاهش هزینه‌های تولید و تضمین سلامت محصول برای مصرف کنندگان و نیز توسعه تبادلات بین‌المللی محصولات دامی توسعه و ساخت آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان یزد در دستور کار می‌باشد و امیدواریم در آینده نزدیک با حمایت رئیس سازمان دامپزشکی و مسئولین استانی این مهم محقق شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه جمله یک جهان یک بهداشت نشاندهنده‌ی حرکت دامپزشکی به سمت سلامت و بهداشت است، قول مساعدت و حمایت لازم را به مجموعه دامپزشکی استان یزد داد.

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
احسنت
بسیار عالی
امیدواریم به دست با کفایت و توانای جناب آقای دکتر ماکنعلی هر چه سریع تر شاهد بازگشت ارزش و اعتبار طلایی سازمان دامپزشکی با نجات از منجلاب وزارت بیگانه با بهداشت و سلامت جهادکشاورزی و استقلال و تجمیع (Integration) آن زیر نظر مستقیم شخص وزیر بهداشت و کاملا مستقل از سازمان غذا و دارو (IFDA) با مصوبه قوی و قانونی مجلس شورای اسلامی باشیم.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
2
بنده به عنوان یک دکتر دامپزشک فارغ التحصیل شده از بهترین دانشگاه دولتی معنی سلسله مراتب اداری و علمی رو در دامپزشکی ندیدم .......................
سجاد
|
France
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
1
1
آیا "یک جهان، یک بهداشت" میتونه این معنا رو داشته باشه که دامپزشکی باید زیر مجموعه وزارت بهداشت باشه؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
2
در سایت سازمان بهداشت جهانی WHO و سازمان بهداشت جهانی دام OIE صراحتا بر تجمیع (Integration) همه نهادهای بهداشتی در ابعاد ملی و منطقه ای تصریح شده است و در همین راستا کشورهای پیشرو مثل ایتالیا و اتریش با جداکردن سازمان دامپزشکی خود از وزارت کشاورزی و تجمیع آن در وزارت بهداشت،
به عنوان پاک ترین کشورهای جهان در تولیدات سالم و بهداشتی دامی مطرح هستند که با این تحول و پیشرفت ضمن افزایش سطح بهداشت مردم خود،
باعث تولیدات پایدار دامی، معروفیت جهانی برندهای دامی بهداشتی، صادرات بیشتر محصولات دامی و درآمدزایی افزون تر دامداران خود شده اند.

این یعنی با یک تیر چند نشان.

آری!
لازمه پیشرفت و توسعه همه جانبه و مستمر،
شجاعت در تصمیم گیری و برنامه ریزی ها و دور ریختن تصورات و عادت های اشتباه و قدیمی است!
نظر شما
ادامه