کد خبر: ۵۷۸۹۶
تعداد نظرات: ۳ نظر

نخستین کتاب بیماری‌های دستگاه گوارش در اسب‌های ایران با نگارش عضو هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز منتشر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، نخستین کتاب بیماری‌های دستگاه گوارش در اسبهای ایران با نگارش «دکتر فریدون رضازاده زاوشتی» دانشیار گروه علوم درمانگاهی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران منتشر شد.

طب اسب، جایگاه ممتازی در دامپزشکی جهان دارد و ضروری است دانشجویان و دامپزشکان شاغل در صنعت اسب، بیش از پیش به آن توجه کنند.

کتاب «بیماری های دستگاه گوارش در  اسب های ایران» بر اساس پاسخ به این نیاز، جمع آوری و نگاشته شده است.

بر اساس این گزارش، این مجموعه بر اساس قالب طب داخلی دام‌های بزرگ که در بسیاری از موارد اساس تشخیص و درمان بیماری‌های اسب را نه تنها در ایران، بلکه در تمامی کشورها تشکیل می‌دهد، استوار شده و شامل چهار فصل بیماری‌های داخلی، بیماری‌های باکتریایی و ویروسی، بیماری‌های انگلی، و بیماری‌های متفرقه دستگاه گوارش اسب است.

در این کتاب تلاش شده که از گزارشات مستدل و مقالات مرتبط داخلی که از حدود 30 سال گذشته در زمینه بیماریهای دستگاه گوارش اسب موجود بود، استفاده شود.

«دکتر فریدون رضازاده زاوشتی»، نویسنده این کتاب در حال حاضر دانشیار گروه علوم درمانگاهی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز بوده که در سال 1385 موفق به اخذ دکتری تخصصی بیماری‌های داخلی دام‌های بزرگ از دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران شده است.

وی در سال 2004 به مدت شش ماه در دانشکده دامپزشکی دانشگاه سنت اشتوان بوداپست تحت نظر پروفسور سنسی، دبیر کل سابق کنگره جهانی بویاتریکس در زمینه اسهال گوساله و در سال 2015 به مدت 9 ماه در دانشکده دامپزشکی و بیمارستان اسب،دانشگاه ایالتی لویزیانا (آمریکا) تحت نظر پروفسور اندروز در زمینه زخم معده در اسب و علل بروز آن به تحقیقات علمی پرداخته است.

تا کنون از «دکتر فریدون رضازاده زاوشتی» 100 مقاله علمی در کنگره‌های داخلی و خارجی منتشر و 20 پایان نامه در مقاطع دکتری  عمومی تحت نظر وی به انجام رسیده است.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مطلع
|
Germany
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
4
نخستین کتاب؟؟؟؟ دکتر نادعلیان در سال 91 کتاب «بیماریهای دستگاه گوارش تک‌سمی‌ها و دل درد در اسب» را نوشتند و توسط انتسارات دانشگاه تهران (لینک زیر) منتشر شده است https://press.ut.ac.ir/book_2377.html
دکتر فريدون رضازاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
2
0
با سلام
نظر مطلع گرامي درست است، ولي تعداد منابع استفاده شده در کتاب جديد و نگاه به بيماريهاي اسب در داخل کشور مورد نظر نويسنده بوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
3
امان از تب «نخستین» که گریبان همه از جمله استادان دانشگاه را نیز گرفته است
نظر شما
ادامه