کد خبر: ۵۷۹۰

حکیم مهر - مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی از راه‌اندازی مرکز تخصصی آمادگی و نگهداری سگ‌های تجسس خبر داد.

علی‌اصغر حسن‌زاده اظهار داشت: مقارن با آخرین روز از ایام هفته هلال احمر، مرکز تخصصی آمادگی و نگهداری سگ‌های تجسس زنده‌یاب در محل پایگاه امداد در پنج کیلومتری جاده مشهد به قوچان تجهیز و راه‌اندازی می‌شود.
مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی افزود: همچنین آمادگی راه‌اندازی پایگاه امداد شهری در 11 شهرستان بدون هلال احمر خراسان رضوی وجود دارد.
وی تصریح کرد: به عنوان نمونه در شهرستان‌های کلات تا مشهد و مراکزی مانند فریمان، طرقبه، شاندیز و چناران به دلیل بعد مسافت سبب شده تا در صورت بروز حوادث ناگوار امدادگران با تاخیر زیاد به محل برسند که این معضل حیاتی است.
وی افزود: خوشبختانه با نظر مساعد استاندار خراسان رضوی، 11میلیارد ریال در سال جاری به راه‌اندازی پایگاه‌های امداد و نجات در شهرهای فاقد هلال احمر اختصاص یافت که هنوز زمین مناسب از سوی برخی فرمانداری‌ها برای این امر اختصاص داده نشده است.
وی خاطر نشان کرد: در هفته هلال احمر، با پیگیری‌های نماینده‌های این شهرها و فرمانداری‌های آنها کلنگ پایگاه امداد و نجات شهری شهرستان‌های فیروزه و نیشابور و کلات زده شد.
حسن‌زاده در ادامه به استفاده 2 هزار نفر از خدمات «ایستگاه سلامت» هلال احمر در مشهد اشاره کرد و گفت: ویزیت رایگان و گرفتن تست قند، فشارخون، قد و وزن و برخی خدمات دیگر توسط پزشک داوطلب و داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از 18 تا 24 اردیبهشت ماه در هفته هلال احمر در چهار بوستان اصلی ملت، کوهسنگی، وحدت و حجاب توسط دو امدادگر و یک پزشک در این پایگاه‌ها انجام می‌شود.
وی به مراسم غبارروبی و عطر افشانی مزارشهدای گمنام کوهسنگی در جبل النور و تجدید میثاق با شهدا توسط خانواده بزرگ هلال احمر خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: جشن خانواده هلال در مجتمع ورزشی مهر برگزار می‌شود.

*روایت ایثارگری هلال مهربانی
وی در ادامه به برگزاری نخستین نمایشگاه عکس هلال احمر در روایت ایثارگری اعضای هلال احمراشاره کرد و گفت: تهیه، هماهنگی و خرید 500 جعبه کمک‌های اولیه و اهدای آن به مساجد فعال، افتتاح مکان جدید داروخانه جمعیت هلال احمر و اجرای طرح خانواده متعالی، راه‌اندازی دفتر مشاوره خانواده در درمانگاه امام خمینی مشهد و اهدای 300 جلد سالنامه هلال احمر به مناسبت هفته معلم به فرهنگیان خراسان رضوی از دیگر برنامه‌های هفته هلال احمر در خراسان رضوی بود.
حسن‌زاده در ادامه از برنامه‌های هفته هلال احمر به افتتاح 12 پایگاه دوطلبی در مساجد فعال و مرکز مشاوره بیماری‌های اطفال و فراخوان جذب و عضویت افراد توانمند و مسئولان نام برد.

 

 

نظر شما
ادامه