کد خبر: ۵۷۹۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

سرپرست اداره تشخیص و درمان دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: داروهای مربوط به زنبورعسل به صورت مُجاز در داروخانه‌های دامپزشکی عرضه می‌شوند، از همین‌رو زنبورداران باید داروهای مورد نیاز خود را از داروخانه‌ها تهیه کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «عباس گنجی» روز پنجشنبه بیان کرد: ممکن است افرادی که لوازم زنبورداری عرضه می‌کنند، داروهایی را به صورت قاچاق و یا حتی داروی خارجی با کیفیت خوب بیاورند، ولی از نظر ما هر دارویی که خارج از شبکه و بدون مجوز واردات باشد، قاچاق محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل فصلی بودن زنبورداری، داروهای زنبور محدود و بیشتر مربوط به " کَنه واروا" است، خاطر نشان کرد: سال گذشته بر حسب گزارش‌هایی که شده بود ۲ فروشگاه عرضه لوازم زنبورداری که اقدام به فروش داروی غیرمجاز و قاچاق می‌کردند، شناسایی و داروها ضبط و به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرپرست اداره تشخیص و درمان دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال جاری تاکنون موردی در این خصوص مشاهده نشده است، تاکید کرد: عرضه‌کنندگان لوازم زنبورداری مجاز به فروش دارو نیستند و مردم می‌توانند در صورت مشاهده چنین مواردی موضوع را به دامپزشکی برای رسیدگی اطلاع دهند.

گنجی ادامه داد: ماهانه ۷۰ تا ۱۰۰ مورد بازدید از داروخانه‌های دامپزشکی سراسر استان انجام می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه زنبورهای زنبورداران غیربومی می‌توانند سبب گسترش بیماری‌های این حشره شوند از همین‌رو حمل زنبور حتما باید با گواهی حمل قرنطینه بهداشتی باشد.

به گزارش ایرنا، بیش از یکهزار و ۲۷۰ بهره‌بردار در بخش زنبورداری چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند.

میزان عسل تولیدی استان در سال گذشته حدود ۲ هزار و ۹۰۰ تن بود و با توجه به مرغوبیت و کیفیت منحصر به فرد عسل منطقه، بخشی از محصول تولیدی به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

 


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
1
اسم داروها رو بپرسید ببینیم چی هستن
اصلا میدونن چند تا زنبور دارهست
......................
نظر شما
ادامه