کد خبر: ۵۷۹۲

حکیم مهر - رئیس موسسه تحقیقات و علوم دامی کشور با بیان اینکه استان سمنان قطب پرورش شتر کشور است از اختصاص 500 میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح ملی توسعه شترداری در سمنان خبر داد.

مختار علی عباسی ـ رئیس موسسه تحقیقات و علوم دامی کشور در جلسه‌ای با حضور معاونت برنامه‌ریزی استانداری سمنان افزود: علاوه بر 500 میلیون تومان اعتباری که برای اجرای این طرح در استان اختصاص یافته است، مابقی اعتبار اجرای این طرح از طریق اعتبارات ملی تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های مربوط به این طرح را ظرف یک ماه آینده در استان نهایی خواهیم کرد، گفت: اجرای این طرح از اواخر خرداد ماه سال جاری آغاز و تا سال 94 ادامه می یابد.

عباسی افزود: اجرای این طرحها باعث پیشرفت ژنتیکی در دامها، کمک و افزایش تولید دام، افزایش کیفیت و تهیه منابع جدید خوراک دام می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه این طرح ملی از مصوبات سفر هیات دولت به استان است، خاطرنشان کرد: تحقیقات مربوط به این طرح به مرکز تحقیقات منابع طبیعی و امور دام استان واگذار و این مرکز مکلف شده است که بر روی فاکتورهای موثر بر شترداری کار کند.

عباسی گفت: به دلیل اینکه استان سمنان قطب پرورش شتر کشور است، این استان برای اجرای این طرح و بویژه اجرای طرح ملی توسعه شتر داری و گوسفند داری نژاد سنگسر انتخاب شده است.

 

 

نظر شما
ادامه