کد خبر: ۵۷۹۳

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی قم، تبریز، کرمان و مازندران

 

انتصاب در اداره کل دامپزشکی استان قم
 
سرپرستان جدید واحدهای آموزش و ترویج و همچنین طرح و برنامه اداره کل دامپزشکی استان قم معرفی شدند.
مدیر کل دامپزشکی استان قم طی احکام جداگانه ای دکتر فائزه یاوری را بعنوان سرپرست آموزش و ترویج و دکتر علی حیدری را به عنوان سرپرست جدید واحد طرح و برنامه اداره کل دامپزشکی استان قم منصوب کرد.
دکتر رفیعی همچنین از زحمات دکتر عبدالحسینی مسئول طرح و برنامه و مهندس پریش مسئول آموزش و ترویج سابق این اداره کل تشکر کرد.

----------------------------

 

لاشه های استحصالی در کشتارگاههای نیمه صنعتی و سنتی نشانه گذاری می شوند
 
دکتر بهراد زندیه در جلسه بررسی مشکلات دامپزشکی شهرستان سراب گفت: نشانه گذاری لاشه های استحصالی در کشتارگاههای نیمه صنعتی و سنتی برای اولین بار در کشور در آذربایجان شرقی و با هدف بالا بردن اطمینان خاطر مصرف کننده از سلامت و بهداشت گوشت قرمز مصرفی آنها انجام گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه خدمات دامپزشکی مهمترین اهرم در صنعت دامپروری کشور است اظهار داشت: دامپزشکی حافظ صنعت مادر دامپرروی در کشور است و همکاران ما با تمام توان در راستای حفظ و حراست از این سرمایه عظیم و مولد کشور به صورت شبانه روزی در فعالیت هستند.
زندیه خاطر نشان کرد: سال گذشته باتلاشهای انجام شده اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی در استان شاهد کاهش چشمگیر بیماریهای دامی و مشترک بین انسان و دام بودیم که براساس آمار رسیده از مرکز بهداشت استان ابتلا انسانی به بیماری تب مالت بیش از 60 درصد کاهش یافته است.
در ادامه این جلسه نماینده شهرستان سراب در مجلس با تاکید بر اینکه خدمات دامپزشکی در حوزه سلامت انسان و صنعت دام  بسیار پر اهمیت است، گفت: در صنعت دامپروری بیشترین بار بر روی دوش دامپزشکی است و تلاشهای دامپزشکی در بالا بردن سلامت دامها و تولیدات آنها ستودنی است.
وی افزود: کارکنان دامپزشکی با وجود تلاشهای فراوانی که در زمینه های بهداشت و سلامت انسان و دام دارند نیروهای بسیار کم توقعی هستند که این نشان دهنده منائت بالای طبع آنها است.
مجید نصیرپور تاکید کرد: با توجه به پتانسیل بالای کشاورزی و دامپروری شهرستان می بایستی مسئولین مربوطه در استان توجه بیشتری را در این زمینه ها مبذول دارند.

-----------------------------

 

تلفن گویای اداره کل دامپزشکی استان کرمان با قابلیت های جدید راه اندازی شد
 
اداره کل دامپزشکی کرمان اعلام کرد : تلفن گویای این اداره کل با شماره 03412132886 و با قابلیت های معرفی کامل وظایف قسمت های مختلف اداره کل و همچنین توانایی ارسال پیام برای مدیر کل و واحد های دیگر راه اندازی شد.

-----------------------------

 

صدور مجوز صادرات عسل و شیر خشک انسانی از سوی اداره کل دامپزشکی استان مازندران


مدیر کل دامپزشکی استان مازندران گفت: این اداره کل در طول سال 1389 اقدام به صدور 11 فقره مجوز گواهی بهداشتی صادراتی برای صادرات عسل، شیر خشک انسانی و کنسانتره طیور نموده است.
دکتر مجید مختاری یکی از وظایف مهم سازمان دامپزشکی کشور را نظارت بر صدور انواع محصولات و فرآورده های خام دامی دانست و افزود: اتحادیه اروپا بعضی از محصولات نظیر شیر خشک انسانی را با تائید و صدور مجوز از سوی این سازمان پذیرا می باشد.
مختاری از کشورهای نظیر ترکمنستان و عراق نام برد و گفت: در طول سال 89 این اداره کل 2 فقره گواهی بهداشتی صادراتی برای عسل و شیر خشک انسانی به میزان 17 تن برای این دو کشور صادر نموده است.
وی افزود: بیش از 77 تن کنسانتره طیور نیز در 9 مرحله به کشور ترکمنستان صادر گردید که مجوزهای لازم را اداره کل دامپزشکی استان مازندران پس از بررسی کارشناسی صادر نموده است.

 

نظر شما
ادامه