کد خبر: ۵۷۹۳۰
 

رییس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول از شناسایی و ضبط مقدار ۵۲۰ تن ذرت دامی در یکی از کارخانه‌های تولید خوراک دام و طیور خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «دکتر محسن ورجاوند» گفت: این‌مقدار ذرت علوفه‌ای بدلیل سوختگی بیش از حد و پوسیدگی ناشی از بوجاری غیراصولی، فاقد ارزش غذایی مناسب، بخصوص به لحاظ میزان پروتئین است و مصرف آن باعث ایجاد مشکلات گوارشی و اختلال در روند رشد دام و طیور می شود.

وی افزود: پس از تائید ارگانولپتیکی (شرایط ظاهری) و آزمایشگاهی مبنی بر غیر قابل مصرف بودن این‌مقدار ذرت، حکم معدوم سازی از جانب مقام قضایی صادر شد.

 ورجاوند گفت: به منظور جلوگیری از مشکلات زیست محیطی ناشی از معدوم سازی و همچنین نیاز کشور به تولید الکل و بنا به درخواست کارخانجات تولید الکل، با هماهنگی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرستان دزفول و موافقت مقام قضایی ذرتها برای تولید و استحصال الکل به کارخانجات متقاضی منتقل شد.

 رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت: نهاده‌ها و مواد غذایی مورد استفاده در تغذیه دام و طیور باید از کیفیت بسیار مناسب و فاقد هرگونه آلودگی میکروبی و قارچی بوده تا در سلامت دام و محصولات دامی و همچنین روند رشد و پرورش اخلالی ایجاد نگردد.

 

نظر شما
ادامه