کد خبر: ۵۷۹۳۱

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: با توسعه پرورش شتر در شهرستانهای کویری اصفهان، محصولات به دست آمده از این حیوان شامل شیر، گوشت قرمز و کرک در مسیر صادرات قرار گرفته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «احمدرضا اسماعیلی» با اشاره به اینکه پرورش شتر در شهرستان‌های کویری استان اصفهان رونق یافته است، اظهار داشت: جمعیت شتر در استان اصفهان ۱۰ هزار نفر است و بیشتر در شهرستان‌های خوروبیابانک، اردستان، نائین، آران و بیدگل و نطنز پرورش می‌شود.

وی افزود: شتر با توجه به ویژگی تعلیف و سازگاری با مراتع کویری می‌تواند در رونق اقتصادی آن مناطق مؤثر واقع شود.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه محصولات شتر شامل شیر، گوشت قرمز و کرک است، تصریح کرد: میزان تولید سالیانه شیر شتر در استان اصفهان یک هزار و ۱۰۰ تن است و ۷۰۰ تن گوشت قرمز و ۱۶ تن هم کرک از این حیوان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کرک شتر در مسیر صادرات قرار گرفته است، گفت: از دیرباز در شهرستان نائین از کرک شتر در عبابافی استفاده می‌شد که امروزه ارزش صادراتی پیدا کرده است.

اسماعیلی محصولات شتر را ارگانیک دانست و افزود: با توجه به آنکه در مراتع حاشیه کویر از کود شیمیایی استفاده نمی‌شود، چنانچه خوراک شتر از این منابع طبیعی باشد محصول شیر و گوشت شتر ارگانیک خواهد بود.

ارزش غذایی شیر شتر سه برابر شیر گاو است

وی با بیان اینکه ویتامین سی در شیر شتر سه برابر شیر گاو است، گفت: مهمترین ماده معدنی در شیر شتر، آهن است و شیر این حیوان به علت کلسترول و لاکتوز کم در درمان آسم توصیه می‌شود.


نظر شما
ادامه