کد خبر: ۵۷۹۴۶

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری گفت: بیش از ۶ تن چربی حیوانی فاسد از طریق خوداظهاری صاحب سردخانه همچنین بیش از ۲ تن گوشت گاو فاسد از واحدهای عرضه کشف و با حکم قضایی معدوم شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «وحید رستگاری» رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بیش از ۶ تن و ۳۰۰ کیلوگرم دمبه حیوانی فاسد از طریق خوداظهاری صاحب سردخانه در شهرستان ری کشف شد

وی افزود: در جریان نظارت و بازدید کارشناسان و بازرسان اداره دامپزشکی از کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه گوشت قرمز و سفید نیز میزان ۲ تن و ۳۶۰ کیلوگرم گوشت گاو به دلیل عدم درج تاریخ تولید از مراکز تولید و عرضه شهرستان ری کشف شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری تصریح کرد: غیر بهداشتی بودن دمبه و گوشت‌های کشف شده با نمونه‌گیری و آزمایش‌های دقیق علمی توسط اداره دامپزشکی شهرستان ری تشخیص داده شد و همه فرآورده‌های کشف شده با حکم دستگاه قضائی معدوم شد.

رستگاری خاطرنشان کرد: بازرسان اداره دامپزشکی ری در راستای تأمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های دامی به صورت مستمر عملکرد مراکز عرضه و توزیع گوشت قرمز و سفید شهرستان را پایش و نظارت‌های لازم را در خصوص تاریخ مصرف و سالم بودن گوشت انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از ارتقای سلامت و بهداشت جامعه با تأمین فرآورده‌های دامی و لبنی سالم تحقق می‌یابد، اضافه کرد: کنترل و نظارت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در همه مراحل تولید و استحصال، حمل و نقل و عرضه در دستور کار دامپزشکی شهرستان ری قرار دارد.

نظر شما
ادامه