کد خبر: ۵۷۹۶۳

رئیس دامپزشکی جویبار از پلمپ یک واحد کارخانه خوراک دام و طیور که بصورت غیر مجاز فعالیت می کرد، خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی جویبار، «دکتر آقاجانی» رئیس دامپزشکی شهرستان جویبار اظهار داشت، در پی انتشار تبلیغات فعالیت یک واحد کارخانه خوراک دام و طیور در فضای مجازی به آدرس این شهرستان، کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی جویبار به محل اعزام و با مشاهده فعالیت غیر مجاز این واحد تولیدی نسبت به پلمپ و ارجاع پرونده به مراجع قضایی اقدام کردند.

به گفته وی بر حسب قوانین بهداشتی دامپزشکی استفاده از آسیاب و میکسر و سایر ادوات مربوط به تهیه خوراک دام و طیور در واحدهای پرورش ممنوع بوده و متصدی واحد باید خوراک را بصورت آماده و بسته بندی شده از واحدهای مجاز و دارای پروانه بهره برداری از دامپزشکی و جهاد کشاورزی تهیه کند.

آقاجانی افزود، کلیه واحدهای دارای پروانه تحت نظارت دامپزشکی بوده و مسئولین فنی و بهداشتی بر روند تولید خوراک نظارت لازم را دارند و ممکن است برخی واحدهای غیر مجاز با افزودن نهاده های خوراک غیر استاندارد در جیره غذائی دام و طیور سلامت آنها را تهدید کنند.

وی در پایان توصیه کرد تا مرغداران خوراک خود را بصورت آماده و تهیه شده در کارخانجات خوراک بصورت لیبل دار (دارای مشخصات) تهیه کنند و از خرید آن از کارخانجات فاقد مشخصات پرهیز کنند.


نظر شما
ادامه