کد خبر: ۵۸۰۱۱

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: ۲۷ درصد پرسنل دامپزشکی خراسان شمالی به بیماری های مشترک بین انسان و دام مبتلا هستند و یا از صدمات ناشی از برخورد با حیوانات آسیب جدی دیده اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شبستان، «دکتر سیدمحمد مهدی احمدی» امروز دوشنبه (۲۶ خرداد) گفت: وقتی میزان آلودگی  بیماری های دام از 2 تا 5 درصد بالاتر می رود، احساس خطر می شود و نیروهای دامپزشکی به دفعات در شرایطی که مردم متاثر از شیوع ویروس کرونا با آن مواجه شدند، قرار می گیرند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه مطالبه نیروهای تلاشگر دامپزشکی از مردم همکاری در زمان مراجعات آنان است، بیان کرد: به رغم اینکه بسیاری از بیماری های دامی در سطح استان مهار شده، اما بیماری هایی مثل تب برفکی که تبدیل به یک بیماری بومی شده، همچنان مشاهده می شود.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تا کنون بیماری خاصی در سطح دام های استان مشاهده نشده، افزود: ظرف یک سال گذشته 120 هزار دام سبک در 6 نوبت در شهرستان فاروج واکسینه شده است.

احمدی افزود: 33 هزار و 500 راس دام عشایر فاروج از خدمات دامپزشکی استفاده می کنند و سال گذشته فقط برای دام عشایر شهرستان در حدود پنج میلیارد ریال خدمات ارائه شده است.

 
نظر شما
ادامه