کد خبر: ۵۸۰۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

«دکتر حسین رشیدی» مدیر کل دامپزشکی استان کرمان از واحد در حال احداث شرکت سیمرغ کرمان (مجتمع مرغداری تولیدکننده تخم مرغ) بازدید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، مدیر کل دامپزشکی استان کرمان ضمن بررسی واحد در حال احداث( واحد شماره 3)، در حاشیه این بازدید اعلام کرد: با توجه به همکاری و هماهنگی صورت گرفته ما بین اداره کل دامپزشکی استان کرمان و این شرکت، خوشبختانه این واحد با دستگاه های تمام اتوماتیک و به روز در حال احداث می باشد که امیدواریم با بهره برداری از این واحد و تکمیل و تجهیز سالن ها و دریافت کد IR صادرات تخم مرغ،  شاهد صادرات تخم مرغ استان به خارج از کشور در آینده ای نزدیک باشیم.

وی بیان داشت: با بهره برداری از واحد 450 هزار قطعه ای شرکت سیمرغ پیش بینی می شود سالانه 10 هزار تن تخم مرغ وارد چرخه مصرف شود که با تحقق این امر، در نیل به شعار سال'جهش تولید' و پیشرفت استان گام های موثر بر داشته می شود.

دکتر رشیدی افزود: اصلی‌ترین وظیفه سازمان دامپزشکی حفاظت و صیانت از سرمایه دامی می باشد و از آنجا که دومین اقتصاد بزرگ کشور پس از نفت، صنعت دام و طیور می باشد، حفاظت از این سرمایه بزرگ در حفظ و ارتقای اقتصاد کشور حایز اهمیت ویژه می باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در ادامه اعلام داشت: در سال گذشته با رعایت کامل مسائل قرنطینه ای و امنیت زیستی و نیز همکاری و هماهنگی بین بخشی از شیوع و بروز بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان پیش گیری کرده ایم.

در ادامه «مهندس رزم حسینی» مدیر شرکت سیمرغ استان، بیان داشت: در احداث فاز سوم شرکت سیمرغ که با سرمایه گذاری بالغ بر 800 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید، سعی شده از نیروهای بومی منطقه نگار و بهرامجرد استفاده گردد.

«دکتر مینا قاضی زاده» رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان ضمن بازدید از دستگاههای نصب شده در سالن های پرورش اعلام کرد: در صورت صادرات این محصول، کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره کل با انجام نمونه برداری و آزمایشات لازم بر اساس قوانین کشور مقصد، سلامت این محصول را تایید خواهند نمود.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
0
1
اشتباه است:

اصلی ترین وظیفه سازمان دامپزشکی حفظ و صیانت از سرمایه های دامی نیست!!!
این تعریف وزارت جهادکشاورزی برای به بند کشیدن و مصادره ارزش های والا و عظیم دامپزشکی به نفع خود است.

بلکه همان طور که جناب آقای دکتر علی صفر ماکنعلی ریاست محترم سازمان دامپزشکی به درستی تببین فرمودند سلامت غذایی از مزرعه تا سفره و مبارزه با بیماری های مشترک انسان و دام دو راهبرد اصلی سازمان سلامت محور دامپزشکی است.

روشن است که با انجام این دو راهبرد اصلی نتایج و پبامدهای مثبت زیر به دست می آید:

1. تضمین بهداشت و سلامت جامعه با کامل ترین و جامع ترین شکل ممکن
2. حفظ سرمایه های دامی
3.امنیت غذایی کشور
4.حفاظت از سلامت نیروهای جان بر کف مسلح کشور
5.توسعه صنعت گردش گری
6.صادرات غیر نفتی و افزایش درآمدهای ارزی
7. اشتغال زایی و کاهش بیکاری
نظر شما
ادامه