کد خبر: ۵۸۱۰۷

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: قاضی، ماهی فروش متخلف بانه‌ای را به خرید و تحویل ماهی بهداشتی به مددجویان بهزیستی این شهرستان محکوم کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مجتبی ورمقانی» روز یکشنبه اظهار داشت: برخورد با ماهی فروشان دست‌فروشی که اقدام به عرضه محصول غیر بهداشتی می‌کنند در تمام نقاط استان در دستور کار بازرسان این اداره کل است.

وی اضافه کرد: در این راستا شبکه دامپزشکی بانه از  فردی که نسبت به عرضه غیر بهداشتی ماهی اقدام می‌کرد شکایت و قاضی دادگاه این فرد را به خرید ماهی بهداشتی جهت مصرف و تحویل به افراد مددجوی تحت پوشش بهزیستی محکوم کرد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان با بیان اینکه طبق نظر دستگاه قضایی این اقدام با نظارت اداره کل دامپزشکی کردستان خواهد شد، افزود: حکم جایگزین از شش ماه حبس تعزیری برای این ماهی فروش متخلف بعد از اظهار ندامت و قول همکاری در فروش ماهی بهداشتی صادر شده است.

ورمقانی با بیان اینکه در راستای برخورد با ماهی فروشان متخلف ۲ پرونده دیگر در استان تشکیل شده که آنان به پرداخت جریمه نقدی سنگین محکوم شده‌اند،  یادآور شد: دستگاه قضایی استان تاکنون هشت حکم جایگزین از حبس برای پرونده‌های حوزه دامپزشکی صادر کرده است.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک در زمینه عرضه فرآورده های دامی،  مراتب را از طریق تماس با سامانه پیغام گیر ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

هم اکنون حدود ۵۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می‌شوند.

 
نظر شما
ادامه