کد خبر: ۵۸۱۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: تاکنون در هیچ کدام از گزارش‌های جهانی ثابت نشده است که کرونا از طریق حیوانات اهلی، دست‌آموز، وحشی یا موجود زنده دیگری به انسان منتقل می‌شود اما شواهدی مبنی بر امکان انتقال کروناویروس از انسان به حیوان وجود دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر مصطفی کنارکوهی» در خصوص احتمال سرایت کروناویروس از حیوان به انسان اظهار کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر انتقال کرونا از حیوان به انسان نداشته‌ایم.

وی افزود: تاکنون در هیچ کدام از گزارش‌های جهانی ثابت نشده است که کرونا از طریق حیوانات اهلی، دست‌آموز، وحشی یا موجود زنده دیگری به انسان منتقل می‌شود اما شواهدی مبنی بر امکان انتقال کروناویروس از انسان به حیوان وجود دارد هر چند تاکنون این گزارش‌ها نیز تنها به صورت آزمایشی بوده و تایید نشده است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: هنوز مشخص نیست که کووید - ۱۹ بیماری مشترک بین انسان و حیوان هست یا خیر. در هر بیماری آنچه اهمیت دارد، نحوه انتقال است؛ زمانی که یک بیماری مانند کووید - ۱۹ پاندمیک می‌شود، به این معنی است که در اوج خطر یعنی انتقال بیماری از انسان به انسان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: هنوز سازمان جهانی بهداشت در خصوص نحوه شیوع این بیماری به جمع‌بندی صددرصد نرسیده است و هنوز متوجه نشده‌ایم که شیوع این ویروس از خفاش بوده است یا از دیگر حیوانات.

کنارکوهی گفت: به هر حال با توجه به اینکه کرونا یک ویروس بیماری‌زا است و روی سلول‌های زنده، زنده می‌ماند و احتمالا تکثیر می‌شود؛ احتمال انتقال آن از حیوانات، انسان‌ها، لاشه حیوانات و انسان‌ها و هر چیز دیگری وجود دارد و بنابراین مردم باید فرآورده‌های دامی مورد مصرف خود را از مکان‌های مجاز و مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند.

وی بیان کرد: همچنین نباید فراموش شود که امکان دارد با مصرف هر ماده غیرمجازی، این بیماری یا هر بیماری دیگری رخ دهد بنابراین مردم توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند و حتما از لبنیات پاستوریزه استفاده کنند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
0
1
عجله نکنید عزیز
هنوز در مورد خود انسان ، اطلاعات کم است
یک روز میگن ماسک نزنید
یه روز میگن بزنید
یه روز میگن کورتون کاهنده اینی هست
یه روز میگن کورتون معجزه میکنه
نظر شما
ادامه