کد خبر: ۵۸۲۱۲
 

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای اسلامی شهر تبریز گفت: سگ‌های بلا صاحب تبدیل به معضلی برای مدیریت شهری و شهروندان تبریز شده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «محرم محمدزاده» امروز در کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه شرایط رسیدگی به سگ‌های بلا صاحب در تبریز مناسب نیست، اظهار داشت: مردم از حضور گله‌ای سگ‌ها در مناطق مسکونی گله‌ مند هستند که باید به این موضوع از نظر کارشناسی رسیدگی کرد .

وی با بیان اینکه نگهداری سگ‌ها در پناهگاه‌ حیوانات به صورت‌ گله‌ای کاری اشتباه و منسوخ است گفت: باید فکری اساسی برای ساماندهی‌ سگ‌های  بلاصاحب کرد‌.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای اسلامی شهر تبریز  با اشاره به تجربیات موفق سایر شهر‌‌های دنیا در ساماندهی‌ سگ‌های بلا‌صاحب گفت: امروز تجربیات موفقی در استانبول وجود دارد که شهرداری ‌می‌تواند از تجربیات این‌شهر برای ساماندهی سگ‌های بلا صاحب استفاده کند.

محمدزاده با اشاره به اینکه در ساماندهی‌ سگ‌های بلا صاحب‌ باید دقت کرد گفت: این حیوانات نباید در شرایط غیر استاندار  زنده‌گیری و نگهداری شود و باید در عین ساماندهی مراقب حیوانات نیز باشیم.

وی با بیان اینکه هدف ما در ساماندهی‌ سگ‌های بلا صاحب کار اصولی است به نحوی که هم مردم راضی باشند و هم خطری سگ‌های ولگرد را تهدید نکند گفت: شهرداری باید روشی برای مدیریت سگ‌های بلا صاحب پیدا کند.

  «غلامحسین مسعودی ریحان» دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه موضوع سگ‌های بلا صاحب امروز در تبریز کاملا مشهود است گفت: شهروندان وقتی  حضور سگ‌ها را در شهر می‌بینند نسبت به عملکرد شهرداری و شورا بدبین‌ می‌شوند.

وی افزود: باید دید در ایران شهری وجود دارد که موفقیتی در خصوص سگ‌های بلا صاحب کسب کرده باشد یا خیر که میدانیم هیچ شهری نتوانسته در این زمینه موفقیت مناسبی داشته باشد .

مسعودی ریحان با بیان اینکه باید با شهر‌های همجوار هماهنگی و همکاری داشته باشیم گفت: با مدیران شهری شهر‌های همجوار صحبت کنیم تا تفاهم نامه‌ای امضا شود که دهکده سگ‌های بلا صاحب ایجاد شود و خدمات نگهداری و عقیم سازی در این مجموعه ارائه گردد.

نظر شما
ادامه