کد خبر: ۵۸۲۳۴

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت از 107 طرح پژوهشی محققان کشور در حوزه‌های علوم پزشکی، ریاضی و فیزیک، علوم دامی و دامپزشکی و شیلات را مصوب کرد تا اقدامات فناورانه در این حوزه‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان، انجام حمایتی متوازن از محققان صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را بر آن داشت تا برای سرعت بخشیدن به فعالیت‌های فناورانه محققان فراخوان‌هایی را در طول سال منتشر کند. در همین راستا مرداد ماه سال گذشته بود که نخستین فراخوان برای حمایت از پژوهش‌های محققان سراسر کشور منتشر شد.

17 کارگروه در حوزه‌های گوناگون علم و فناوری مانند علوم پایه، هنر و معماری، معارف و علوم اسلامی، تغییرات اقلیم و گرمایش جهانی، آلاینده‌های زیست محیطی، مطالعات علم و فناوری و کشاورزی و منابع طبیعی فعال هستند. هر کارگروه در سال 3 فراخوان منتشر می‌کند و بر اساس آن محققان از سراسر کشور طرح‌های خود را برای دریافت حمایت ارسال می‌کنند.

بر این اساس در کارگروه‌های علوم پزشکی، ریاضی و فیزیک، علوم دامی و دامپزشکی و شیلات که به عنوان نخستین گروه فراخوان آنها منتشر شد در طی یک سال 653 طرح توسط محققان ارسال شد. از این تعداد پس از داوری 107 طرح برای حمایت مصوب شد.  همچنین 546 طرح در مرحله بررسی قرار دارند.

البته علاوه بر طرح‌های پژوهشی، رساله دکتری و طرح‌های پسا دکتری نیز وجود دارد که تعداد آنها به ترتیب 341، 199 و 113 است.

در حال حاضر نیز دومین دوره فراخوان‌های این گروه آغاز کرده است. پژوهشگران از آغاز تیر ماه سال جاری تا 15 شهریور ماه برای ارسال طرح‌های پژوهشی خود به این گروه مهلت دارند.

 

نظر شما
ادامه