کد خبر: ۵۸۲۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

رییس مرکز امنیت غذایی و کشاورزی دانشگاه جامع امام حسین (ع) از پژوهشکده فناوری جنین دام دانشگاه شهرکرد بازدید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهرکرد، رییس مرکز امنیت غذایی و کشاورزی دانشگاه جامع امام حسین (ع) به دنبال قرارداد منعقده بین پژوهشکده فناوری جنین دام دانشگاه شهرکرد و دانشگاه جامع امام حسین (ع) در خصوص تولید بره‌های حاصل از جنین‌های تولید شده از طریق IVF به منظور بررسی میزان پیشرفت کار از این پژوهشکده بازدید کرد.

در این نشست «سعید کریمی» گفت: پژوهشکده فنآوری جنین دام دانشگاه شهرکرد در سال 1382 تاسیس شده است و از آن زمان تا کنون دستاوردها و افتخارات خوبی در عرصه جنین دام داشته است.

رئیس دانشگاه شهرکرد ابراز امیدواری کرد فعالیت مشترک دانشگاه شهرکرد با دانشگاه جامع امام حسین (ع) گسترش یابد و دانشگاه شهرکرد آمادگی لازم برای توسعه فعالیت‌ها را دارد.

رییس مرکز امنیت غذایی و کشاورزی دانشگاه جامع امام حسین (ع) نیز گفت: پس از بررسی‌های فراوان پژوهشکده فنآوری جنین دام دانشگاه شهرکرد را برای همکاری مناسب تشخیص دادیم و پس از بررسی امکانات و توانایی‌های این دانشگاه نسبت به قابلیت این پژوهشکده اطمینان کسب کردیم.

«علا الدینی» همکاری فعلی دو دانشگاه را مقدمه‌ای برای فعالیت‌های گسترده بعدی دانست و افزود: این مرکز در صورت فراهم بودن شرایط در دانشگاه شهرکرد و استان چهارمحال و بختیاری علاقمند به توسعه فعالیت‌های خود است.

پس از تبادل نظر طرفین در خصوص نحوه ادامه همکاری  پیرامون طرح موجود و سایر طرح‌های مورد علاقه، حاضرین از پژوهشکده  بازدید کردند و از نزدیک در جریان نحوه انتقال جنین قرار گرفتند.

گفتنی است، پژوهشکده فناوری جنین دام دانشگاه شهرکرد فعالیت خود را به منظور افزایش سطح دانش فناوری زیستی تولیدمثل دام و با توجه به اهداف کلان توسعه زیست فناوری در کشور و اهمیت این دانش به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه علمی، اجتماعی و اقتصادی کشورها و نیز با توجه به گستردگی اقلیمی و جغرافیایی و تنوع منابع طبیعی و بعضا منحصر به‌فرد الگوی ژنتیکی گونه‌های گیاهی و حیوانی در کشور، آغاز کرد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
1
0
مستقیم میره تو لیست تحریم ها
نظر شما
ادامه