کد خبر: ۵۸۲۶۰

«محسن ورجاوند» از کشف محموله کنجاله سویای دامی مخلوط با شن و ماسه خبر داد گفت: راننده محموله مذکور توسط مقام قضایی جلب و کامیون مربوطه نیز توقیف شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شبستان، «محسن ورجاوند» اظهار کرد: یک محموله سویای به تناژ ۲۴ هزار و ۹۷۰ کیلوگرم که به قصد مصرف در یکی از کارخانجات تولید دان طیور بارگیری شده بود پس از انجام آزمایشات لازم از نظر ظاهری و بیوشیمیایی توسط کارخانه مذکور و مطلع کردن این اداره به‌دلیل وجود شن و ماسه ضبط شد.

رئیس اداره دامپزشکی دزفول با بیان اینکه شن و ماسه در بین راه به محموله سویا اضافه شده افزود: راننده محموله مذکور که مسئول مستقیم این تخلف است توسط مقام قضایی جلب و کامیون مربوطه نیز توقیف شد

وی تصریح کرد: وجود ناخالصی و خصوصاً مواد معدنی غیرقابل هضم در خوراک طیور باعث عدم رشد و بروز مشکلات گوارشی در دام و طیور شده و صنعت پرورش دام و طیور آسیب جدی خواهد دید.  

ورجاوند یاد آور شد: شهرستان دزفول دارای دو کارخانه تولید دام طیور بوده که جزء کارخانجات معتبر و بروز در کشور هستند و روزانه دان مصرفی مرغداری‌ها در شهرستان و استان با نظارت مستقیم مسئول بهداشتی (دکتر دامپزشک) تامین می‌کنند.


نظر شما
ادامه