کد خبر: ۵۸۲۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از لزوم مبارزه جدی با قاچاق احشام در مناطق مرزی خبر داد و گفت: از ابتدای سال بیش از 85 هزار راس دام در کرمانشاه پلاک کوبی شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، «دکتر امید حاج محمدی» به همراه جمعی از مسؤولان اجرایی در راستای مقابله با قاچاق احشام از مرزهای شهرستان سرپل‌ذهاب بازدید به عمل آورد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در این بازدید با تاکید بر لزوم پلاک کوبی دام های سبک و سنگین در مناطق مرزنشین غرب کشور، اظهار داشت: حمل و نقل دام ها بدون پلاک کوبی و اخذ برگه قرنطینه از اداره دامپزشکی تخلف محسوب می‌شود، که در صورت مشاهده با آن مقابله خواهیم داشت.

این مسؤول با اشاره به اینکه باید با مسببان تخلفات دامپزشکی به ویژه در زمینه قاچاق احشام با کمک دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در امر مبارزه با این پدیده با جدیت برخورد شود، بیان کرد: استان کرمانشاه از نظر دامپروری در رتبه بالای کشوری  قرار داشته و روند رو به رشدی دارد، لذا جلوگیری از قاچاق دام اهمیت بیشتری در توسعه صنعت دام و صادرات آن در سال جهش تولید دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد.

حاج محمدی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری اقدامات دامپزشکی در راستای خدمات دامپزشکی در مناطق استان، ادامه داد: از ابتدای سال جاری با توجه به دستور العمل اجرای طرح پلاک کوبی بالغ بر 82 هزار و 713 راس دام سبک و 396 راس دام سنگین خارج از استان پلاک کوبی شدند، همچنین در این بازه زمانی نیز پلاک کوبی 249 دام سنگین و 2 هزار و 526 دام سبک داخل استان کرمانشاه در مبارزه با قاچاق احشام انجام گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: باید ترتیبی اتخاذ شود که همه دام های روستاهای نوار مرزی پلاک کوبی و در سامانه هویت دام ثبت شوند.

براساس این گزارش، در بازدید از روستاهای مرزی شهرستان سرپل ذهاب طی هفته جاری مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه به همراه دکتر کریمی سرپرست اداره دامپزشکی سرپل‌ذهاب، دبیر ستاد قاچاق کالا استانداری، معاون امنیتی سیاسی فرمانداری این شهرستان، فرمانده تیپ 128 ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده مرزبانی سرپل‌ذهاب و کارشناسان اداره اطلاعات استان از روستاهای واقع در مرز این منطقه بازدید کردند و در خصوص چگونگی مبارزه با قاچاق احشام بحث و گفتگو شد.

گفتنی است، در ظهر همان روز جلسه ای در سالن جلسات فرمانداری شهرستان سرپل‌ذهاب در راستای ممانعت از وقوع قاچاق احشام با هدف مبارزه جدی با این پدیده و معضلات آن برگزار و راهکارهای نیز ارائه شد.
 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دکتر دامپزشک اداره دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
0
0
«حمل و نقل دام ها بدون پلاک کوبی و اخذ برگه قرنطینه از اداره دامپزشکی تخلف محسوب می‌شود، که در صورت مشاهده با آن مقابله خواهیم داشت»
سازمان دامپزشکی بعنوان زیر مجموعه جهادکشاورزی وظیفه حمایت از تولید و متولی مبارزه با قاچاق ارگان دیگریست نه سازمان دامپزشکی ولی برای کنترل نقل و انتقال دام پلاک کوبی و قرنطینه خوبست ولی برای مبارزه با قاچاق بیفایده هست بطور مثال پلاک کوبی و صدور برگه قرنطینه برای گوسفندی که از ورامین به تهران میرود آیا به جهت کنترل بیماریست که وظیفه سازمان هست یا مبارزه با قاچاق دام متاسفانه مسوولین هنوز متوجه این امر نشدن
نظر شما
ادامه