کد خبر: ۵۸۳۱۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حمایت بیشتر فعالان دام و طیور گفت: چرا باید واردات نهاده‌های دامی در انحصار یک نفر باشد و نهاده‌های دامی با واسطه های بسیار و رانت و به شکل قطره چکانی به دست تولید کننده برسد؟

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی» با بیان اینکه تغییر وضعیت معیشت کشاورزان از طریق حمایت باید مورد توجه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی قرار گیرد، اظهار داشت: امروزه واردات نهاده‌های دامی و کشاورزی در انحصار یک نفر قرار گرفته است و باید مجلس شورای اسلامی و کمیسیون مربوطه به این مسئله بپردازند.

وی افزود: چرا باید واردات نهاده‌های دامی در انحصار یک نفر باشد و نهاده‌های دامی با واسطه‌های بسیار و رانت، آن هم به شکل قطره چکانی به دست تولید کننده برسد؟

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید از نمایشگاه دام و طیور به بیشترین گلایه تولید کنندگان و فعالان دام و طیور اشاره کرد و گفت: عدم حمایت، سنگ‌اندازی‌ و گرفتاری برای دریافت مجوز کسب و کار در عرصه منابع طبیعی، شیلات و کشاورزی عمده‌ترین شکایت‌ها در این حوزه بود.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از روش‌های نوین کشاورزی و الگوی کشت، تصریح کرد: امروزه کشاورزان ما به دلیل نبود الگوی کشت صحیح مشغول به کشت‌هایی می‌شوند که خریدار ندارد و صادرات آب مجازی نیز در پی نبود الگوی کشت و صادر کردن محصولاتی که آب مصرفی بالایی دارند، از دیگر مشکلات است.

نقدعلی همچنین مدیریت منابع آبی، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تولید بذر در داخل کشور به ویژه بذر هیبریدی که پایه کشاورزی کشور است را از دیگر اولویت‌های کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی برشمرد.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
داود
|
Canada
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
0
2
زیرا قبلا تقسیم اراضی صورت گرفته و این بخش به داماد یکی ........ داده شده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
0
3
چرا این سوال و الان میکنید ؟ تازه یادتون افتاده ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
0
0
چرا رو خواهشا جواب بدید و پیگیری کنید
نظر شما
ادامه