کد خبر: ۵۸۳۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس شبکه دامپزشکی درمیان گفت: هرگونه استفاده از عنوان دامپزشکی در تبلیغات، جهت فروش گوشت تخلف است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان، «مهدی عارفی نیا» رئیس شبکه با اعلام این خبر گفت: گاهی مشاهده شده است که برخی افراد در فضای مجازی اقدام به تبلیغ دام کشتاری خود با استفاده از نام دامپزشکی نموده اند که این عمل خلاف قانون بوده و با آن برخورد می شود.

وی افزود: کشتار دام فقط در چرخه بهداشتی دامپزشکی (ذبح در کشتارگاه تحت نظارت مستقیم دامپزشکی، مهر دامپزشکی) امکان پذیر است و اقدامی خارج از این چارچوب خلاف قوانین سازمان دامپزشکی است .

وي تاكيد كرد: در نظارت كشتارگاهي دام قبل، درحین کشتار و بعد از كشتار توسط كارشناسان دامپزشكي معاينه مي‌شود و به دام‌هاي مبتلا به بيماري هايي نظير كزاز، هاري، شاربن و... اجازه كشتار داده نمي‌شود.

عارفی نیا تصریح کرد: عدم نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای، باعث ایجاد خطر انتقال و انتشار بیماری‌های مشترک بین انسان و  دام مانند تب خونریزی دهنده کریمه - کنگو می گردد که هیچ گونه علائم بالینی بر روی دام ندارد  و در نتیجه سلامت شهروندان و نیز سرمایه‌های دامی آنان به خطر می‌افتد. به همین دلیل و بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، مرتکبین به چنین اعمالی که نسبت به تهدید بهداشت و سلامت عمومی اقدام می نمایند به مراجع قضائی معرفی و اعمال قانون خواهند شد.

رئیس شبکه دامپزشکی درمیان در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد تخلف در زمینه عرضه و کشتار غیر مجاز دام و طیور زنده در سطح شهرستان علاوه بر امتناع از خرید، موارد را جهت پیگیری قانونی از طریق شماره (05632121490 شبکه دامپزشکی درمیان) به مسئولین دامپزشکی اطلاع دهند. همچنین شهروندان گوشت را از مراکزی تهیه کنند که برچسب و مهرنظارت بهداشتی دامپزشکی داشته باشد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
0
1
چرا نظارت بر حمل و قصابی ها و بسته بندی ها هم از وظائف سازمان دامپزشکی هست متاسفم برای ایشان
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
0
0
رئيس كدوم شبكه دامپزشكي هم بنويسيد
نظر شما
ادامه