کد خبر: ۵۸۳۲۰
تعداد نظرات: ۴ نظر

مقامات مغولستان به دنبال شناسایی دو مورد ابتلا به طاعون، در مناطقی از این کشور با روسیه تدابیر شدید قرنطینه ای اعمال کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، خبرگزاری رسمی مغولستان، بر این اساس مرزهای غربی مغولستان قرنطینه شده و عبور و مرور وسایل نقلیه عمومی در آن به حالت تعلیق درآمده است.

گزارش ها حاکی است دو زن و مرد جوان در مغولستان بعد از مصرف گوشت گاو به طاعون مبتلا شده و در بیمارستان بستری هستند.

سال گذشته میلادی نیز در یکی از مناطق مغولستان سه نفر به طاعون مبتلا شدند به دنبال این بود که این بیماری در چین هم گزارش شد.

چند روز پیش نیز محققان چینی از شناسایی نوع جدیدی از آنفلوانزای خوکی در این کشور خبر داده بودند که احتمال همه گیری آن منتفی نیست ویروس از خانواده «اچ. ا. ان. ۱» است که سابقه آن به همه گیری سال ۲۰۰۹ میلادی بر می گردد و «جی ۴» نامیده می شود.

محققان و پزشکان مرکز کنترل و پیشگیری چین می گویند که تحقیقات آنها نشان می دهد که این نوع جدید دارای همه عناصری است که می تواند باعث همه گیری برای انسان شود اما هنوز موردی از سرایت انسان به انسان مشاهده نشده است.

انتشار اخباری در مورد ابتلا به طاعون یا آنفلوانزای خوکی در شرایطی است که جهان با همه گیری کرونا دست و پنجه نرم می کند و تا کنون درمان یا واکسنی برای این بیماری پیدا نشده است.

منبع: مونتسامه

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
استاد دانشگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
1
4
طاعون انسان بوسیله یرسینیا پستیس از طریق عمدتا شپش آلوده و همچنین تماس با بیماران و از طریق تنفس انتقال میابد. تا کنون گزارشی مبنی بر انتقال از خوردن گوشت وجود نداشته اگر چه چند مورد پس از مصرف جگر شتر در عربستان و لیبی گزارش شده است. شتر خود به بیماری حساس نیست ولی چون در صحاری زندگی میکند ممکن است بوسیله جوندگان گزیده شود و باکتری به اعضاء او برود. از راه خوردن جوندگان به اشتباه، از راه گزش بوسیله کنه های آلوده و پشه ها شق دیگر آلودگی میباشد. ولی اینکه گوشت گاو بیماری را انتقال داده باشد بنظر نمیآید صحیح باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
استاد از طریق ساس منتقل می شود نه شپش .
حمید ابراهیم زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
0
0
ان کدام امام بود در شهر بصره بالای منار مسجدی شغالی آن را خورد.
امام نبود پیامبر بود .بالای منار مسجد نبود ته چاه بود.شغال نبود گرگ بود.تازه او را نخورد.
حکیم عزیز شما سایتی تجارتی دلالی هستید چرا با ورود به موضوعات علمی و گزارشات بین المللی بصورت اخبار Fake یا سایت های yellow همه چیز را به هم می ریزید.اخر یرسینیوز /گوشت گاو/عاملش G4 یا H1N,.... وظیفه یک سایت علمی نه تجارتی دلالی قبل از انتشار هر خبری بویژه علمی verification و راستی آزمایی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
0
نظر دوست محترم و دانشجوی عزیز را که معتقدند طاعون توسط شپش منتقل نمیشود به متن زیر معطوف میدارم:
pestis has been ongoing for centuries in populations in which louse infestation is prevalent. This finding indicates that lice might play a role in transmission of Y. pestis and that preventing and controlling louse infestations might help limit the extension of plague epidemics in louse-infested populations.
در جنگ جهانی که شپش بین سربازان شایع شده بود و احتمال طاعون وتیفوس میرفت ارتش آمریکا برای جلوگیری از شیوع این ا مراض در لباس سربازان ددت میپاشید.
نظر شما
ادامه