کد خبر: ۵۸۳۲۲

پس از سه سال مراقبت و نگهداری دو رأس آهوی ایرانی در شرکت ایران خودرو خراسان متولد شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در خردادماه امسال اولین آهو‌های ایرانی در مرکز نگهداری شرکت ایران خودرو خراسان متولد شدند. مرکز نگهداری آهوی ایرانی به منظور انجام مسئولیت‌های اجتماعی و با همکاری سازمان حفاظت از محیط زیست در سال ۱۳۹۵ افتتاح شد.

پس از کسب مجوز‌ها و تاییدیه‌های لازم، چند رأس آهو که از گونه‌های در معرض انقراض حیات وحش ایران هستند در این مرکز رها سازی شدند و پس از سه سال، نگهداری و نظارت‌های دقیق دامپزشکی در نخستین روز‌های خرداد ماه امسال دو آهوی مادر بره‌های خود را، در نخستین مرکز نگهداری و پرورش آهوی صنعت خودرو سازی در کشور به دنیا آوردند.

حفظ، مراقبت و نگهداری از گونه‌های ارزشمند حیات وحش، کمک به حفظ ذخایر ژنتیک ملی، گسترش زمینه همکاری صنایع با اهداف عالیه سازمان حفاظت محیط زیست، همسو نمودن صنعت با توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست، ارتقاء سطح آگاهی جوامع محلی منطقه در زمینه حفاظت از سرمایه‌های ملی و تنوع زیستی از دستاورد‌های اجرای طرح مرکز نگهداری آهوی ایرانی به شمار می‌رود. 

شرکت ایران خودرو خراسان به دلیل اقدامات محیط زیستی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به صورت پی در پی، تندیس سیمین صنعت سبز سازمان محیط زیست را دریافت کرده است.
 

 

 
نظر شما
ادامه