کد خبر: ۵۸۳۲۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
سازمان جهانی بهداشت:
سازمان جهانی بهداشت در تازه‌ترین بیانیه خود اظهار داشت:‌ شواهد کمی نشان می‌دهد که حیوانات خانگی می توانند انسان را به COVID-19 آلوده کنند ...
 

حکیم مهر: سازمان جهانی بهداشت در تازه‌ترین بیانیه خود اظهار داشت:‌ شواهد کمی نشان می‌دهد که حیوانات خانگی می توانند انسان را به  COVID-19 آلوده کنند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، سازمان جهانی بهداشت در تازه‌ترین  بیانیه خود اظهار داشت:‌ شواهد کمی نشان می‌دهد که حیوانات خانگی می‌توانند انسان را به  COVID-19 آلوده کنند.

یک متخصص سازمان جهانی بهداشت  (WHO) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ریسک بسیار کمی وجود دارد که حیوانات خانگی بتوانند صاحبان خود را دچار ویروس  کرونا  کنند.»

 «دکتر سومیا  سوامیناتان» دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت می‌گوید: در عین حال که نگرانی‌های زیادی مبنی بر انتقال ویروس از حیوان خانگی به فرد وجود دارد، شواهد به دست آمده از بررسی‌ها این موضوع را نشان نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: هنوز مشخص نیست که چگونه ویروس می‌تواند بین حیوانات شایع شود و آن را به انسان منتقل کند و در این زمینه به پژوهش‌های بیشتری احتیاج است.

دانشمندان سازمان جهانی بهداشت در  حالی  این نظریه را بیان کردند که حدود دو هفته پیش برخی از پژوهشگران انگلیسی نسبت به انتقال ویروس  کرونا  از سگ‌ها و گربه‌ها به انسان هشدار  داده  بودند.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
0
0
اینها گمانی روی بیش نیست باید تحقیقات دقیق انجام شود
به گفته خودش شواهد کمی وجود دارد شاید در بررسی دقیق شواهد زیادی پیدا شود
رضا شیبانی اداره کل هرمزگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
0
0
با سلام خدمت همه دوستان و همکاران محترم.به نظرم بهتره تیتر رو تغییر بدیم.
محتوای خبر نفی کننده احتمال انتقال از حیوان به انسان نیست.به عبارتی شواهد متقن برای رد هر دواحتمال(انتقال از حیوان به انسان یا عدم انتقال )موجود نیست بنابراین باید با احتیاط موضع گیری کرد و به رصد ادامه داد.
اخیرا انتقال از راسوهای پرورشی(مینک)به انسان مشخص شده اما به نظر میاد مینک ها هم از کارگران مبتلا ویروس رو دریافت کرده باشند.
یکی از اشکالات کار سازمان دامپزشکی این بود که از ابتدای کارزار کرونا سریعا هر نوع امکان و احتمال انتقال از حیوان به انسان رو رد کرد.از دو دیدگاه اشتباه بود:
یکی این که باید مثل وزارت بهداشت از فرصت پیش آمده بهره برداری کرد و بودجه گرفت و بخشی از بودجه رو هم صرف پژوهش کرد.
دوم این که قطعیت در علوم طبیعی (و حتی ریاضیات)معنا ندارد و همواره باید درصدی از احتمال را کنار گذاشت.
با سپاس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
0
تیتر خبر با متن کاملا متفاوت است و در متن خبر تصریح شده که احتمال انتقال از حیوان به انسان هست، هرچند هنوز خیلی از موارد شناخته نشده است
نظر شما
ادامه