کد خبر: ۵۸۳۳۱
 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: این اداره‌کل ۲ متهم به کشتار ۱۷ راس خرگوش‌ وحشی در این استان را شناسایی و از آنان در مرجع قضایی شکایت کرده‌است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «فرهاد قلی نژاد» در جمع خبرنگاران افزود: انتشار فیلم کشتار و شکار غیر مجاز ۱۷ راس خرگوش وحشی در استان بوشهر موجب نگرانی دوستداران طبیعت و عموم مردم شد که اداره کل حفاظت محیط زیست این استان در این ارتباط اقدام به شناسایی و تشکیل پرونده قضایی علیه متخلفان کرد.

وی بیان کرد:  پس از انتشار فیلم کشتار خرگوش‌های وحشی توسط متخلفان در ۱۰ روز گذشته اقدامات شناسایی متخلفان با همکاری همیاران محیط زیست انجام و چند روز پس از انتشار فیلم عاملان که ساکن یکی از روستاهای شمال استان بوشهر هستند، شناسایی و علیه آنان اعلام شکایت شد .

  قلی نژاد ادامه داد: هم اکنون نیز پرونده در مرجع قضایی در حال رسیدگی است و پیگیری تا صدور حکم قضایی علیه آنها ادامه دارد .

وی یادآور شد: خرگوش وحشی از گونه‌های ارزشمند حیات وحش است که نقش مفیدی را در چرخه طبیعت دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تاکید کرد: هر گونه شکار و صید گونه‌های جانوری نیازمند دریافت مجوزهای قانونی از سازمان حفاظت محیط زیست است و هرگونه شکار و صید گونه‌ها بدون مجوز جرم و برای آن در قانون مجازات تعیین شده‌است .

قلی نژاد از عموم مردم و همیاران و دوستداران طبیعت درخواست کرد در پیشگیری از تخلفات شکار و صید و دستگیری متخلفان، اداره کل حفاظت محیط زیست این استان را یاری کنند .

وی افزود: در این زمینه برنامه‌های آموزشی متعددی در استان بوشهر  برای آشنایی مردم با حیات وحش و محیط زیست در دست اجرا است .

 

نظر شما
ادامه