کد خبر: ۵۸۳۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

برخی از مردم شهرستان پاسارگاد از عدم نظارت دامپزشکی شهرستان بر قصابی های سطح شهر گلایه دارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از طنین پاسارگاد، وقتی یک دام در کشتارگاه ذبح می شود، روی آن تاریخ روز کشتار درج می شود و از آن تاریخ به مدت سه روز گوشت گوسفندی و ۵ روز گوشت گوساله فرصت فروش دارند وگرنه گوشت فاسد می‌شود ،اما در برخی از قصابی ها دیده می‌شود که بیشتر از این مدت گوشت نگه داری می شود و حتی رنگ گوشت عوض می شود .

با توجه به نرخ بالای گوشت، انتظار می‌رود گوشت با کیفیت و کاملا سالم و بهداشتی به دست مصرف کننده برسد و بازرسی ماموران دامپزشکی از قصابی ها بیشتر شود تا شاهد تخلف از سوی برخی از قصابان نباشیم

«عربی» رییس اداره دامپزشکی شهرستان پاسارگاد گفت: بر روی همه لاشه ها لیبل تاریخ و نوع حیوان درج شده است . شهروندان عزیز توجه داشته باشند در صورتی که لاشه ای لیبل نداشت از خرید آن خودداری نمایند و هر قصابی گوشت بدون لیبل عرضه کرد، موضوع را سریعا به دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

وی گفت: من از شهروندان عزیز خواهش میکنم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موضوع رو سریعا به ما اطلاع دهید. نیروهای ما بسیار کم هست و ما نمی توانیم هر روز به قصابها سرکشی کنیم. این روزها بیشتر وقتمان صرف واکسیناسیون دام هست. گزارش مردمی از تخلف مرغ فروشی ها و قصابیها کمک بزرگی برای افزایش بهداشت گوشت مرغ و گوشت قرمز به ما می‌کند. برای گزارش تخلفات می توانید با شماره 07158632286 تماس بگیرید.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
0
بازرسی و نظارت حلقه مفقوده در کل استان فارس هست و این موضوع ، کار را برای استانهای همجوار فارس هم سخت نموده است.
همكار سازمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
0
سال قبل به شيراز مراجعه داشتم يك رستوران بزرگ ابشار مانند در دشت ارژن بود كه بنر پلمب دامپزشكي نصب بود واقعا هم لذت بردم هم كيف كردم كه همكاران تلاش و كوشش دارند و افسوس خوردم كه جايگاه واقعي دامپزشكي شناخته نشده
نظر شما
ادامه