کد خبر: ۵۸۳۸۲
 

تحقیقات نشان داده که احتمال ابتلا به کرونا تنها مختص انسان نیست. طی چند ماه گذشته، آزمایش کرونای حیواناتی من جمله سگ ها و ببرها نیز مثبت درآمده است. اما یکی دیگر از حیواناتی که مستعد ابتلا به کرونا ویروس می باشد  راسوهای خانگی  (ferret) هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ITpet، در خصوص سگ ها روحیۀ اجتماعی آنها و نزدیک شدنشان به افراد مبتلا، باعث می گردد تا احتمال سرایت ویروس به آنها افزایش یابد اما طبق تحقیقات جدید «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها» راسوهای خانگی بیشترین احتمال ابتلا به ویروس کووید 19 را در میان حیوانات خانگی دارند.

طبق مطالعاتی که در دو ماه گذشته صورت گرفت خطر ابتلا و شیوع این ویروس در سگ ها نسبتاً پایین است چرا که آنها این ویروس را همانند سازی نمی کنند؛ اما دو گروه گربه ها و راسوهای خانگی بیشترین احتمال ابتلا به ویروس کووید 19 را از خود نشان دادند، ضمن آنکه بیشترین راه انتقال به گربه ها از طریق ویروس منتشر در هوا می باشد.

در حالیکه تصور می رفت که راسوها بسیار بیشتر از سگ ها – که میزان ابتلا در آنها اندک است – و همچنین بیشتر از مرغ و اردک – که گمان می رود خطر ابتلا به این ویروس در آنها صفر است – مستعد ابتلا به ویروس کرونا باشد اما باز هم نمونه های ابتلا در راسوها بسیار کم خطرتر از نمونه های انسانی است.

ویروس کرونا در نمونه های انسانی با نشانه های خطرناکی همراه است که از کار افتادن بعضی ارگان های بدن و در نهایت مرگ را به دنبال دارد، در حالیکه طبق تحقیقات پژوهشگران این ویروس می تواند تا 8 روز در دستگاه تنفسی راسوهای خانگی بماند بدون آن که عوارض خطرناک و یا مرگ را به دنبال داشته باشد.

 

نظر شما
ادامه