کد خبر: ۵۸۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

استاندار خراسان رضوی در دیدار با مدیر کل دامپزشکی استان با توجه به نقش دامپزشکی در سلامت بر انجام حمایت های لازم توسط این نهاد از مجموعه اقدامات دامپزشکی استان تاکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «علیرضا رزم حسینی» دراین دیدار که در دفتر وی انجام شد بر ضرورت افزایش نظارت های دامپزشکی و تامین سلامت انواع نهاده و فرآورده های خام دامی در استان تاکید کرد و در خصوص تامین اعتبار جهت خرید نهاده های مهم کنترل بیماری های دامی همچون و اکسن و سموم ضدانگل قول مساعد داد.

وی با توجه به پیشرفت فیزیکی بالای مرکز بررسی بیماری های دامی گلمکان و نقش آن درتوسعه استان، خواستار توجه ویژه از طرف دولت جهت راه اندازی هرچه سریع تر این مرکز شد.

وی با اشاره به نقش دامپزشکی در اقتصاد و اشتغال، اقدامات دامپزشکی را زمینه ساز ایجاد اشتغال پایدار و ثبات اقتصادی استان در عرصه های مرتبط با محصولات دامی دانست.

رزم حسینی در این دیدار بر ضرورت گسترش خدمات دامپزشکی در تمامی نقاط به ویژه مناطق محروم استان تاکید کرد.

وی ضمن قدردانی از تلاش های مجموعه دامپزشکی استان، به نقش دامپزشکی در جهش تولید نیز اشاره و خواستار حضور جدی دامپزشکی و صنایع مرتبط در این عرصه شد.

مدیر کل دامپزشکی استان نیز در این دیدار با اشاره به شرح وظایف دامپزشکی، اقدامات مجموعه متبوع خود را در زمینه تامین سلامت آحاد جامعه و ارتقای امنیت غذایی زائران و مجاوران آستان ملائک پاسبان رضوی مهم خواند.

«دکتر احمد شریعتی» ضمن اشاره به برخی کمبودها از جمله اعتبارات و تجهیزات، از استاندار درخواست نمود تا در جهت رفع تنگناهای موجود که ارتباط مستقیمی با تولید و حمایت از تولیدکنندگان دارد مساعدت های لازم را انجام دهد و ضمن تاکید بر عدم تکافوی اعتبارات با حجم عملیات دامپزشکی، خواستار حمایت مالی استاندار در جهت راه اندازی پروژه مرکز بررسی بیماری های دامی گلمکان شد.

وی یادآور شد علیرغم تمام تنگناها در تامین نهاده هایی نظیر سموم، واکسن ها و ... با توجه به تدابیر از قبل پیش بینی شده، اجازه داده نشده است تا خللی در خدمت رسانی به دامداران و تولید کنندگان استان رخ دهد.

شریعتی گفت: در راستای جهش تولید نیز کارگروه «جهش تولید» در این اداره کل به طور جدی فعالیت خود را آغاز کرده و در راستای رفع موانع تولید و تسریع در این فرایند و نیز کمک به صادرات و رفع مشکل تشکل ها، جلسات منظم برگزار شده و مصوبات کاربردی نیز به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به اهمیت مثلث اقتصادی در توسعه همه جانبه استان، از آمادگی اداره کل دامپزشکی استان و صنایع وابسته به این بخش برای حضور در تدابیر اتخاذ شده در این مثلث تاکید نمود.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
2
آقای استاندار نظارت با حداقل نیروی دولنی و مسئولین فنی بهداشتی که مستقیما از کارفرمایان متخلف پول می گیرند و امنیت شغلی ندارند امکان پذیر نیست
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
2
جناب دکتر شریعتی فقط در استان شما کمبود واکسن داره بیداد میکنه.این نشانه چیست؟
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
2
مدير كل محترم ميتوانست با رييس نظام دامپزشكي استان در جلسه حضور پيدا كندتا استاندار قدرت وهمبستگي دامپزشكي را بيشتر درك مي كرد
ولي حيف دوستان دولتي دوست ندارند نظام دامپزشكي وفعاليت هاش بيشتر شناخته شود فكر ميكنند نظام مي خواهد جايگاه انها را بگيرد
از ايشان اگر سوال كني كه چرا رييس نظام در جلسه نبود چه جوابي ميتواند داشته باشد
اونهم رييس نظامي كه در ظاهر مشكلي با هم ندارند
پس مشكل دارند كه ايشان نيست
نظر شما
ادامه