کد خبر: ۵۸۴۰۳

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز از مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب در کهریزک بازدید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پانا، در این بازدید که «سید علی مفاخریان»، رئیس شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران و «شینا انصاری» مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، «سید آرش حسینی میلانی» را همراهی می‌کردند، آخرین وضعیت سگ‌هایی که در مرکز کهریزک نگهداری می‌شوند، مورد بررسی قرار گرفت.

این عضو شورای شهر از بخش‌های درمانی، عقیم‌سازی، شست‌وشو، آشپزخانه و تهیه غذا، قرنطینه و نگهداری سگ‌های سالم و بیمار در مرکز کهریزک بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت همکاری‌های شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل و سازمان دامپزشکی در مورد سگ‌های بلاصاحب قرار گرفت.

همچنین در این بازدید، از تاسیسات و ساختمان‌های در دست احداث مرکز کهریزک برای نگهداری سگ‌های بلاصاحب نیز بازدید شد و وضعیت غذا و آب آشامیدنی مورد استفاده سگ‌های بلاصاحب مورد بررسی قرار گرفت.

هزینه‌های عقیم‌سازی، درمان و نگهداری سگ‌های بلاصاحب، فراخوان‌های شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران برای پیمانکاران جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب و نحوه جمع‌آوری و همچنین واگذاری آنها از دیگر موضوعاتی بود که در این بازدید مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

در این بازدید که نمایندگان شبکه‌ سمن‌های محیط زیستی و حامیان حقوق حیوانات نیز حضور داشتند، حسینی میلانی بر استفاده از ظرفیت سمن‌های محیط زیستی و حامیان حقوق حیوانات تاکید کرد و ایجاد مراکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب دیگری در پهنه‌های شهر تهران را ضروری دانست.

وی با تاکید بر انجام پایش‌های لازم برای برآورد فصلی جمعیت سگ‌های بدون صاحب در مناطق همجوار منطقه شهری تهران و پارک‌های جنگلی گفت: متاسفانه اطلاعات دقیقی از وضعیت سگ‌های بلاصاحب در منطقه شهری تهران و میزان جمعیت آنها وجود ندارد و بدون داشتن این اطلاعات نمی‌توان چشم‌انداز جامعی در مورد ساماندهی سگ‌های بلاصاحب داشت و اقدام به تصمیم‌گیری در ابعاد مختلف کرد.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شورای شهر در پایان، ضمن تقدیر از اقدامات رئیس شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران عنوان کرد که هرچه زودتر اطلاعات دقیقی از آخرین وضعیت و میزان جمعیت سگ‌های بلاصاحب در منطقه شهری تهران و پارک‌های جنگلی به شورای شهر ارائه شود.

 

نظر شما
ادامه