کد خبر: ۵۸۴۴۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی:
دومین جلسه تیرماه شورای نظام دامپزشکی استان مازندران با حضور رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار گردید ...
 

حکیم مهر: دومین جلسه تیرماه شورای نظام دامپزشکی استان مازندران با حضور رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران و رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار گردید .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی نظام دامپزشکی استان مازندران، در این جلسه که رؤسای انجمن‌های صنفی دامپزشکی (بالینی، داروخانه‌داران، مسئولین فنی بهداشتی) نیز حضور داشتند، «دکتر محمدحسن گلپایگانی» رئیس شورای نظام دامپزشکی استان در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم به حضار و همکاران، به تشریح عملکرد 18 ماهه شورای نظام دامپزشکی استان پرداخت.

وی در گزارش خود، مهمترین شاخصه‌ی این دوره شورا را شفاف‌سازی عملکرد و استفاده از پتانسیل‌های قانونی موجود جهت ارتقای جایگاه نظام دامپزشکی بیان کرد.

گلپایگانی در بخشی از سخنان خود، به عملکرد شورای فعلی در اخذ سند مالکیت ملک نظام دامپزشکی استان، انتشار و ارائه تراز مالی و پیش‌بینی بودجه نظام دامپزشکی استان اشاره کرد.

تشکیل کارگروههای رفع موانع تولید و اصلاح قوانین در سطح ملی و بومیسازی آنها، ایجاد سامانههای تخصصی نظام دامپزشکی در حوزه های صدور پروانه، دارو درمان و...، ایجاد فضای اشتغال بیشتر و جذب حداکثری دامپزشکان با ارائه خدمات تشویقی برای همه همکاران اعم از دولتی و خصوصی، بازنگری در حق عضویت اعضا از مسائلی بودند که توسط رئیس شورای نظام دامپزشکی مازندران به تفصیل بیان شدند .

در ادامه «دکتر محمدرضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی ضمن تقدیر از اقدامات نظام دامپزشکی در حوزههای مختلف که در تاریخ 20 ساله تشکیل این شورا ماندار و نمونه می باشد، انتخاب رئیس نظام دامپزشکی استان به عنوان عضو انتخابی شورای مرکزی را تبریک گفت و  اظهار امیدواری کرد تا با همکاری و همدلی همه صنوف و رده ها، مسائل و مشکلات پیش روی حرفه دامپزشکی رفع گردد.

دکتر صفری حرفه دامپزشکی را متاثر از وضعیت خاص کشور در حوزه های مختلف به ویژه کرونا دانست و از همکاران درخواست کرد تا با پاسخ به انتظارات جامعه (تولیدکنندگان، مصرفکنندگان و هموطنان) از طریق تعامل گسترده و همدلی بین همه اجزای حرفه دامپزشکی از این مقطع خاص عبور کرده و گره از مشکلات همکاران و مردم باز کنیم. وی تقویت صندوق رفاه نظام دامپزشکی را نیز از اهداف سازمان دانست.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا.، حسن ابتکار شورای نظام دامپزشکی به عنوان یک مجموعه پیشرو، خودساخته با توان ارتقا به سازمان را در تدوین و پیشبینی بودجه ستود و اظهار امیدواری کرد تا این موضوع الگوی استانهای دیگر قرار گیرد.

در این جلسه که رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز حضور داشت، با خیر مقدم به دکتر صفری، یکی از مهمترین چالشهای دامپزشکی را آموزش توأم با تجربه دانست.

«مهندس شهیدیفر» ضمن اظهار رضایت و تقدیر از عملکرد شورای نظام دامپزشکی استان در ارائه خدمات به بهره برداران، خواستار توجه وِیژه به مسئولین فنی بهداشتی در حوزه کاری، حقوق و آموزش و تجربه دو طرفه برای مسئولین فنی و بهره برداران شد.

«دکتر سیدحسین رضوانی» مدیرکل دامپزشکی استان مازندران با خیر مقدم به حضار، در راستای سخنان رئیس سازمان نظام دامپزشکی، تداوم تعامل فیمابین سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی را خواستار شد.

وی با برشمردن چالشهای کمبود نهاده ها، دارو و واکسن بر لزوم حمایت از تولیدکننده با تسهیل شرایط، تسریع و روانسازی اقدامات با ابلاغ دستورالعملهای لازم از سوی سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی و رفع مشکلات مردم که بسیاری از آنها جدید هستند، تاکید کرد .

دکتر معلم، مدیر صندوق رفاه نیز به تشریح دستاوردها و اهداف صندوق رفاه پرداخت .  در این جلسه، دکتر منفرد (خزانهدار شورا) گزارش مالی از عملکرد شورا و پیش بینی بودجه آتی ارائه دادند.

در ادامه آقایان دکتر پاشایی (رئیس انجمن صنفی داروخانهداران) با بیان مشکلات داروخانه داران، مشکلات بیمه تامین اجتماعی همکاران، حق فنی داروخانه داران، مشکلات توزیع دارو و... را مهمترین چالشهای بخش داروخانه داران دانستند و خواستار رفع آنها شدند.

در ادامه دکتر حسن نژاد (رئیس انجمن صنفی مسئولین فنی دامپزشکی )، مشکلات اجرائی ماده 19، عدم شفافیت ظرفیتهای مسئولین فنی اماکن دامی و لزوم رتبه بندی و تعیین صلاحیت در حوزه تشکل خود را تشریح نمود.

در همین راستا مقرر شد تا به عنوان پایلوت در استان مازندران، نظام دامپزشکی استان با همکاری واحد آموزش و انجمن صنفی، صدور گواهینامه صلاحیت دارای مدت اعتبار برای مسئولین فنی بهداشتی را طراحی و اجرایی نماید.

دکتر مرزبان (رئیس انجمن دامپزشکان بالینی) ورود فارغ التحصیلان جدید در حوزه درمان بدون آموزشهای عملی کافی، عدم ابلاغ تعرفه های بخش درمان را مهمترین مشکلات بخش درمانی دامپزشکی دانست و خواستار حل آنان با تدبیر مسئولین شد.

در این جلسه، آقای دکتر دستوریان، خانم دکتر کریمی، دکتر مقدسی، دکتر روحانی، دکتر رضایی و دکتر اثنیعشری، از اعضای شورای نظام دامپزشکی استان نیز حضور داشتند .

 
 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
2
4
تو این اوضاع کرونا برگزاری این جلسات چه لزومی دارد.
دکتررفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
2
0
بعضی همکاران دنبال تغیر پروانه کسب هستند از گل فروشی و بذر فروشی اتحادیه کشاورزی هم پروانه و اجازه خواستند و کارت ایثارگری خواستند
ناشناس
|
France
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
2
خوب فقط دنبال درمان باشند نه فروش لباس سگ و گربه تا لازم نباشه از جای دیگه مجوز بگیرند
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
0
1
انشالله این درخواستها برآورده شوند.
دکتررفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
0
0
اگر سگ و گربه ولباس نفروشند دارایی بیمه برق اجاره بنزین را از کجا بدهند از کدام بنیاد ؟ با کدام کارت ؟ ۹ میلیون مدرسه بچه علی الحساب خواسته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
0
0
آقای دکتر گلپا
آرزوی موفقیت روز افزون برای شما دارم.
نظر شما
ادامه