کد خبر: ۵۸۴۵۳
تعداد نظرات: ۵ نظر

معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از موفقیت تحقیق و ساخت اتوواکسن آبزیان در موسسه رازی شعبه شیراز خبر داد و گفت: تحقیقات برای تولید 5 میلیون دز واکسن تزریقی دوگانه «ویبریو هاروی-استرپتوکوکوس اینیایی» نیز در دست انجام است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از موفقیت تحقیق و ساخت ساخت اتوواکسن آبزیان در موسسه رازی شعبه شیراز خبر داد و گفت: تحقیقات برای تولید 5 میلیون دز واکسن تزریقی دوگانه «ویبریو هاروی-استرپتوکوکوس اینیایی» نیز در دست انجام است.

«دکتر علی آمقی رودسری» با اشاره به تولید اتوواکسن ماهی به عنوان یکی از دستاوردهای سال جاری که به گفته دکتر بازرگان معاون وزیر جهاد کشاورزی با تولید این واکسن از مرحله استیصال در حوزه پرورش ماهی در کشور عبور کردیم، اظهار کرد: تحقیق برای تولید اتوواکسن های ماهیان آب شور برای پیشگیری از عفونت با باکتری های «ویبریو هاروی و لاکتوکوکوس گارویه آ» بنا بر تقاضای یک شرکت خصوصی و تاکید سازمان شیلات و سازمان تحقیقات در زمستان سال گذشته کلید خورد.

معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی با اشاره به اینکه تا کنون برای پیشگیری از هر کدام از باکتری های گفته شده 5 میلیون دز واکسن غوطه وری تهیه شده، افزود: این واکسن ها پس از طی مراحل کنترلی در اختیار شرکت مزبور قرارداده شده که مصرف آن با موفقیت همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به علاوه تحقیقات برای تولید 5 میلیون دز واکسن تزریقی دوگانه «ویبریو هاروی-لاکتوکوکوس گارویه آ» در دست انجام است که پیش بینی می شود طی یک ماه آینده در اختیار شرکت متقاضی قرار گیرد.

«دکتر آمقی» یادآوری کرد: مراحل تحقیق و تولید این واکسن ها در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور (شیراز) انجام شده است.

در همین راستا «دکتر علی شیرازی نژاد»، رئیس موسسه رازی شعبه شیراز با اشاره به تفاوت واکسن با اتو واکسن اظهار کرد: واکسن تهیه شده از عامل بیماری زای حیوانات بیمار یک مزرعه برای واکسیناسیون علیه همان بیماری در همان مزرعه، اتوواکسن نام دارد و نیاز به گواهی های معمول برای واکسن های عمومی و پروانه ساخت ندارد.

وی ادامه داد: واکسن های معمول مصرف عمومی دارند و برای یک کشور یا دنیا ساخته می شوند و بایستی یک سری گواهی های لازم مانند پروانه ساخت داشته باشند.

دکتر شیرازی نژاد با اشاره به اینکه اتو واکسن به دلیل اینکه بسیار گران تر از واکسن معمول است معمولا وارد نمی گردد و طی سفارش ساخته می شود، گفت: مسئله اصلی، عدم وجود چنین واکسنی است که در صورت عدم تامین این گونه واکسن مزارع دچار مشکل شده و باید واکسن وارداتی بر حسب نوع شرکت و میزان دز از کشورهای اروپایی وارد شود .

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
1
0
همش حرف،رازی ......... حتی واکسن های قدیمی را بدون حلال به دامپزشکی میدهد ،محصولات جدیدپیشکش ،لطفا از سازمان راستی آزمایی کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
1
0
رفرنس اینکه اتوواکسن نیاز به مجوز ندارد را از آقای شیرازی نژاد بخواهید
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
اگر صرررررفاااااا فقططططط به جای انتقاد یکم دقت کنید میبینید که خود دکتر شیرازی نژاد این موضوع رو گفتن
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
0
1
واقعا دلیل اینهمه تنگ نظری نسبت به این موسسه از سوی برخی افراد برام جالبه. چرا باید انقدر بی پایه و اساس و بدون ذره ای تحقیق فقط انتقاد کنید؟ به نظرتون تو شرایط فعلی نباید دست این موسسه صد ساله رو بگیریم و قدردان بودنش باشیم و کمکش کنیم تا بهتر و موفق تر عمل کنه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
0
0
متاسفانه بدون دقت در نوشتار جواب دادید،البته اتوواکسن نیاز به مجوز داره ،لذا مدعی باید بگه بر چه اساسی گفته مجوز نمیخواهد
نظر شما
ادامه