کد خبر: ۵۸۴۵۹

ویروس‌هایی که عامل بیماری‌هایی مانند کووید- 19، ایدز، ابولا و بسیاری از بیماری‌های عفونی دیگر هستند، همه از حیوان به انسان منتقل‌شده‌اند. به همین دلیل متخصصان خواستار بازگشت تحقیقات زیست پزشکی به حیات‌وحش هستند تا به‌طور موثر بتوانند از انسان در برابر ویروس‌های کشنده محافظت کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، دانشمندان در بیش از 10 دانشگاه و موسسه اظهار کردند: قادرند تحقیقات زیست پزشکی را با مجموعه گسترده‌ای از گونه‌های متنوع و محیط آنها بررسی کنند.

برای مثال، درک نحوه عملکرد سیستم ایمنی بدن در خفاش‌ها و سایر حیواناتی که دارای ویروس کرونا هستند، برای توسعه درمان و واکسیناسیون می‌تواند مفید باشد.

«دکتر اندرو فلای»، محقق اصلی این تحقیق از دانشگاه تاسمانی استرالیا گفت که اولین واکسن‌ها از مشاهده تعامل افراد با حیوانات در دنیای واقعی ایجادشده است.

اولین بار عامل این حفاظت در افراد شیردوشی بود که به دلیل ابتلا به آبله گاوی در برابر بیماری کشنده آبله محافظت شدند.

این نتایج منجر به ایده محافظت از افراد در برابر ویروس‌های کشنده شد و این نوع کشف می‌تواند بامطالعه گونه‌های جدید در محیط‌های مختلف انجام شود.

درحالی‌که بیشتر تحقیقات مهندسی پزشکی بر روی مدل‌های موش است، گسترش مطالعات بر روی گونه‌های جدید می‌تواند اکتشافات مهمی را به دنبال داشته باشد. برای مثال، نوع مهمی از آنتی‌بادی‌ها در شترها یافت شده است.

«جولی اولد»، محقق این تحقیق افزود: اگر می‌خواهیم درک خود درباره سیستم ایمنی بدن را کامل کنیم و از هرگونه همه‌گیری در آینده محافظت کنیم، باید جامعه تحقیقاتی و دامنه تحقیقات گسترش یابد و گونه‌های جدید و محیط‌های تازه را وارد الگوی تحقیق کنیم.

سرمایه‌گذاری در ایمنی‌شناسی دنیای وحش می‌تواند در اکتشافات با برنامه‌های دنیای واقعی در پزشکی و حفاظت از انسان و دام موثر باشد و می‌تواند آمادگی دربرابر همه‌گیری ایجاد کند.

نتایج این تحقیق در مجله Science منتشرشده است.


نظر شما
ادامه