کد خبر: ۵۸۴۸۱

دومین محموله بز نژاد «مورسیا گرانادا» اسپانیایی به ظرفیت دو هزار رأس از طریق هوایی به یزد وارد و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی به سایت قرنطینه منتقل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، «دکتر علی فاتحی نیا» از ورود دو هزار رأس بز مورسیا گرانادا تحت نظارت دامپزشکی از مقصد اسپانیا به یزد خبر داد و تصریح کرد: ورود  این دام ها به منظور پرورش و با هدف بهبود ظرفیت تولید شیر در دام سبک، اشتغال زایی و تحقق شعار جهش تولید در استان می باشد.

فاتحی نیا مزیت بزهای مورسیا نسبت به سایر بزها را تولید شیر زیاد همراه با درصد چربی و پروتئین بالا، چندقلوزایی، مقاوم بودن و سازگار بودن با اقلیم گرم و خشک استان یزد عنوان کرد و افزود: این گونه بز ضمن داشتن زایش غیرفصلی، جزو دام‌های جان سخت و کوچ رو می باشد که می تواند در صورت مدیریت صحیح نژادی باعث تحول در توسعه اشتغال روستایی و اقتصاد مقاومتی در حوزه تولیدات دامی شود.

این مقام مسئول با توجه به نظارت های بهداشتی، اعمال استانداردهای سخت گیرانه بهداشتی واردات دام به کشور توسط کشور اسپانیا، پاک بودن کشور اسپانیا از بسیاری از بیماری های واگیر دام و مشترک بین انسان و دام و سپری شدن دوران قرنطینه در کشور مبدأ؛ ضمن تأکید بر سلامت کامل این دام ها ابراز امیدواری کرد: واردات این دام  بتواند بر تحقق فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید در سال جاری جامه عمل بپوشاند.

 گفتنی است این تعداد دام با پیگیری های مستمر چندین ماه گذشته توسط سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل دامپزشکی، اتحادیه دامداران و شرکت الینا تجارت کویر یزد با موفقیت وارد استان شد و قرار است به عنوان ذخیره ژنتیکی از آن بهره برداری شود.


نظر شما
ادامه