کد خبر: ۵۸۴۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

عضو کمیته کشوری کرونا گفت: خبر شیوع بیماری طاعون خیارکی در کشور صحت ندارد و این بیماری تنها در کشور مغولستان مشاهده شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر مینو محرز» عضو کمیته کشوری کرونا و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به شیوع  بیماری طاعون خیارکی اظهار کرد: در حال حاضر  شیوع بیماری طاعون خیارکی در کشور مغولستان گزارش شده است و اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر شیوع آن در کشور را تکذیب می کنم.

او ادامه داد: بیماری طاعون خیارکی یک بیماری عفونی است که در طبیعت به موش و سگ سانان  منتقل می شود و از این طریق این بیماری احتمالا به انسان انتقال داده می شود که این مسئله سبب انتشار و سرایت این عارضه در بین مردم خواهد شد.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به اینکه بیماری طاعون خیارکی علائم متفاوتی دارد، تاکید کرد: بیماری طاعون خیارکی دارای علائم ریوی شدید و در برخی موارد به صورت توده های چرکی در کشاله های ران و دیگر جاهای بدن ایجاد می شود که برخی از انواع این بیماری خطرناک و حتی کشنده است.

طاعون خیارکی در ایران و کشورهای اطراف مشاهده نشده است

محرز با اشاره به اینکه بیماری طاعون خیارکی در ایران و حتی کشورهای اطراف دیده نشده است، تاکید کرد: در حال حاضر  تیم های قوی جهت کنترل بیماری طاعون خیارکی تشکیل شده است و این موضوع به طور جدی در سراسر کشور رصد می‌شود.

عضو کمیته  کشوری کرونا افزود: بیماری طاعون خیارکی دارای آنتی بیوتیک است اما به طور کلی برخی از انواع آن می تواند خطرناک و شدید باشد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
0
0
ولی برخی اشکال طاعون انسانی در کردستان عراق در بین جوندگان وحشی حالت بومی دارد.
نظر شما
ادامه