کد خبر: ۵۸۴۹۲

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان باید در خصوص تولید واکسن و داروی دام و طیور بیشتر استفاده کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «معین الدین سعیدی» سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در خصوص تغییر در رژیم غذایی دام و طیور در جهت کاهش ضریب وابستگی به نهاده‌های دامی، گفت:جایگزینی برخی محصولات کشاورزی تولید داخل به جای نهاده‌های دامی وارداتی باید منجر به کاهش ضریب واردات در حوزه کنجاله سویا و ذرت شود.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در زمینه تولید و تامین محصولات کشاورزی مانند جو مشکلی وجود ندارد، ادامه داد: کاهش ضریب وابستگی به واردات در بخش پرورش دام و طیور باید منجر به خود اتکایی در خصوص تامین دارو و واکسن شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان باید در خصوص تولید واکسن و داروی دام و طیور بیشتر استفاده کنیم.

سعیدی با تاکید بر اینکه درحال حاضر عمده مشکلات کشور در زمینه تامین کنجاله سویا و ذرت است، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی تولید کنجاله سویا و ذرت در کشور بسیار محدود است و بیشتر نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعا باید در زمینه تولید ذرت و سویا از  ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم، گفت: می‌توانیم در تامین خوراک دام و طیور از دیگر محصولات کشاورزی جایگزین که تولید آن در کشور مناسب است نیز استفاده کرد.

 
نظر شما
ادامه