کد خبر: ۵۸۵۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

رییس اداره محیط زیست مشگین‌شهر از تلف شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای در روستای هفت چشمه از توابع بخش ارشق این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «یوسف محمدی» روز یکشنبه گفت: روز گذشته درپی ورود یک قلاده خرس قهوه‌ای به نزدیکی روستای هفت چشمه از توابق بخش ارشق در ۶ کیلومتری شهر رضی اهالی روستا نسبت به متواری کردن آن اقدام می کنند.

وی افزود: با گزارش مردمی به اداره محیط زیست و اعزام محیط‌بانان به منطقه پس از بررسی و تحقیقات محلی مشخص شد راننده تراکتور پس از خسته کردن خرس حیوان زبان بسته را با تراکتور زیر گرفته به طوری که آثار شکستگی و خونریزی در بدن این حیوان مشاهده شد.

او از تشکیل پرونده در این رابطه خبر داد و اظهارداشت: محیط زیست اقدامات لازم را انجام داده و از فرد مورد نظر شکایت کرده است.

رییس اداره محیط زیست شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: فرد مورد نظر شناسایی شده و پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی به سیستم قضایی ارسال شده است.

محمدی افزود: اقلیم و موقعیت جغرافیایی مشگین شهر باعث کثرت خرس قهوه‌ای و پراکندگی جمعیت آن در این شهرستان شده و هر سال تعدادی از آن در منطقه تلف می‌شود.

وی از اهالی منطقه خواست با حیوانات مهربان بوده و از وارد کردن هر گونه صدمه به وحوش پرهیز کنند و در صورت ورود حیوانات وحشی به سکونتگاه‌ها مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

وی از مردم، همیاران و دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده و یا اطلاع از هر گونه تخلفات زیست‌محیطی مراتب را به اولین پاسگاه محیط‌بانی ، پاسگاه انتظامی و یا به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط‌زیست استان گزارش کنند.

شهرستان مشگین‌شهر در ۹۰ کیلومتری شمال اردبیل و در دامنه کوه سبلان واقع است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
0
1
سه علت عمده باعث چنین اتفاقاتی میشه: 1.عدم فرهنگ سازی مناسب و بیان اهمیت حیوانات برای طبیعت و زندگی انسان ها در این شهر ها توسط سازمان حفاظت از محیط زیست 2.گذاشتن جریمه های سنگین برای کشتن حیوانات وحوش و اعلام این جریمه به مردم همان منطقه 3.تیم تحقیقاتی راه اندازی بشود تا موضوع نزدیک شدن خرس ها را بررسی کنند و برای رفع مشکل اقدام تخصصی اتفاق بیفتد.بیتفاوت از محیط زیست نباشیم.
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
0
1
متاسفانه از کودکی فرهنگ حیوان ستیزی نهادینه شده در افراد . اون زمان های دور یادمه هرکس سگ یا گربه ای میدید ناخودآگاه خم میشد سنگی برمیداشت و حمله میکرد. الان همان کودکان پدران و پدربزرگان جامعه ایران شده اند.
نظر شما
ادامه