کد خبر: ۵۸۵۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
محبت من به سگم بیش از محبت به فرزندم است! / سگم را با هواپیما به این بیمارستان آوردم و برای درمان آن حدود یک میلیون تومان هزینه‎ کرده‎ام / سگم را در آپارتمان خودم نگه می‎دارم و به کسی مربوط نیست!...

حکیم مهر -  اخبار 30/20 شبکه دو سیما، شامگاه شنبه 31 اردیبهشت ماه سالجاری گزارشی درباره فروش و نگهداری حیوانات خانگی پخش کرد.

در این گزارش ابتدا به فروش حیوانات غیرمتعارف اشاره شد و بدون نمایش چهره کامل فروشندگان از رد و بدل شدن مبالغ میلیونی برای خرید و فروش انواع حیوانات و حتی شستن شیر در کنار خیابان تصاویری به نمایش درآمد.

این گزارش سپس به موضوع نگهداری حیوانات غیرمتعارف پرداخت و برای نمونه یکی از فروشندگان خیابانی اظهار داشت : هر حیوانی که در ایران نباشد و آنچه خریدار بخواهد تأمین می‎کند!

اما نکته قابل تأمل این گزارش آن بود که گزارشگر به گفتگو با صاحبان سگ و گربه‎ پرداخته و از آنان درباره محبت به حیوان و مقایسه آن با محبت به فرزندشان سؤال کرده بود.

یک خانم صاحب گربه در پاسخ به این سؤال گفت : به جرأت می‌توانم بگویم محبت من به گربه و فرزندم یکسان است.

وی همچنین تعداد گربه‎هایی که در منزل از آنان نگهداری می‎کند را 12 گربه اعلام کرد!

یکی از آقایان مراجعه کننده به بیمارستان دامپزشکی تهران در حالی که در زمینه تصویر ، دکتر محبی سرگرم سخن‎گفتن با فردی بود گفت : سگم را با هواپیما به این بیمارستان آوردم و برای درمان آن حدود یک میلیون تومان هزینه‎ کرده‎ام.

در بخش دیگری از این گزارش که در محل بیمارستان دامپزشکی تهران تهیه شده بود و بصورت تبلیغاتی در زمینه تصویر، نام این بیمارستان بطور کامل به نمایش درآمده بود ، خانمی در پاسخ به سؤال گزارشگر درباره ایجاد مزاحمت برای همسایگان گفت : سگم را در آپارتمان خودم نگه می‎دارم و به کسی مربوط نیست!

خانم دیگری هم در مقایسه محبت به حیوان و فرزندش گفت : می‎توانم بگویم محبت من به سگم بیش از محبت به فرزندم است!

این گزارش در حالی پخش شد که این روزها تأملات جدی درباره مسئله حیوانات خانگی در بین مسئولین وجود دارد و علاوه بر مصاحبه عجیب دکتر محبی در این شرایط با خبرگزاری مهر در روزهای اخیر که منجر به بهره‎برداری وسیع رسانه‎های مختلف در اعلام هشدار نسبت به نگهداری حیوانات خانگی شد ، این بار نیز چنین گزارشی از محل بیمارستان متعلق به دکتر محبی پخش شده است.

افزون بر این در روزهای آینده مستندی با عنوان "تب" هم از سیما پخش خواهد شد که به موضوع نگهداری از حیوانات خانگی خواهد پرداخت و در آن مستند هم شاهد مصاحبه دکتر محبی درباره تب نگهداری از حیوانات خواهیم بود!

 

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امین
|
-
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۱
0
1
این گزارش .......... بیست و سی با شطرنجی کردن چهره صاحبان حیوانات سعی در قبیح نشان دادن نگهداری از حیوانات در خانه داشت. تا با ایجاد یک جو روانی در جامعه به مردم اینطور القا کند که این یک کار زشت و خلاف است.
کلینیسین دامپزشک
|
-
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
0
1
ای کاش آقای دکتر محبی علاوه بر جنبه تبلیغ شخصی، اهداف ساخت چنین برنامه ای و عواقب پخش آن از شبکه سراسری را در شرایط ملتهب فعلی بررسی مینمودند.
سعید
|
-
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۲
0
1
با سلام...انتظارات از دکتر محبی بیشتر از این بود که با این رفتارهای عجیب بهانه به دست ..... بدهد و باید گفت دکتر محبی .... خود در جامعه دامپزشکی را به طور کامل از دست داد و...حیف...دکتر شما به رشته و قسم خود ......
Amir
|
-
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
0
0
با سلام و احترام / بیننده گرامی : درباره عضویت هیأت علمی انتساب آنچه فرموده اید به مدیرمسئول واقعیت ندارد و چنین نظری هیچگاه از سوی وی مطرح نشده و فاقد هرگونه مشارکت مادی و معنوی در مجموعه نامبرده و یا هر مجموعه مشابه دیگری است. درباره بیمارستان دامپزشکی تهران و یا هر مرکز دیگری ضمن بی طرفی حکیم مهر هرگاه موضوع در برنامه رادیو و تلویزیونی قرار گیرد قطعاً در حکیم مهر منتشر خواهد شد (البته در صورتی که آگاهی یابیم) و این جزء وظایف حرفه ای ما است. حکیم مهر هیچ موضعی نسبت به فعالیت حرفه ای هیچیک از همکاران محترم ندارد و در صورتی هم که داشته باشد به صراحت بیان خواهد نمود. لذا خواهشمند است از گمانه زنی های ناشی از برداشت اشتباه شخصی پرهیز فرمایید. با تشکر - حکیم مهر

جناب دکتر لطفی دیگر شما چرا؟
مگر خودت نمی گفتی که قرار است دکتر محبی هیات علمی دانشگاه ما ( دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران) شود؟
تو هم نون به نرخ روز خور شد؟
از تو بعید بو؟
کاش همدوره هایمان را بهتر می شناختیم.
ذوق نکن
یکی دو سال قبل از ما اومدی دانشکده
خیر سرت سال بالایی ما بودی
فکر نمی کردم اینقدر نون به نرخ روز خور باشی
می دونی
تو با تبلیغ منفی و انعکاس خبر در مورد بیمارستان تهران ، در واقع داری به نفع اون کار می کنی.
البته از کجا معلوم که آگاهانه این کار رو انجام نمیدی.
از قدیم گفتن ............پس بهتره بهشش دست نزنی؟
اگر از دیدگاه تو ، بیمارستان تهران بده ، چرا هی سر به سرش می ذاری و اسمش به گوش همه می رسونی؟
نکنه تو هم در کنار اساتیدمون اونجا سهمی داری؟
ناشناس
|
-
|
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
0
1
من هم معتقدم زندگی شخصی انسانها به خودشان ربط دارد من نه سگ دارم و نه گربه ولی فقط این را می دانم که انسان جذب پاکیها می شود و حیوانات بیگناه و معصوم هستند. من اگرچه سگ و گربه در منزل ندارم ولی با دیدن گربه های خیابانی در خیابان یک احساس آرامش که برخاسته از طبیعت دوستی ماست بهم دست می دهد. و در آن لحظه فقط خدا را به خاطر اهدای این موجودات زیبای شهری که گاه یک نگاه به آنها خستگی را از تن انسان بیرون می کند شکرگزارم. حیوان ستیزی در جامعه باید ریشه کن شود. انسانهایی که حیوانات خانگی دارند بندرت جنایتکار می شوند. و انسانهای حیوان ستیز معمولا با همنوعان خود هم بداخلاق هستند.
نظر شما
ادامه