کد خبر: ۵۸۵۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مبارکه از سخت های کار دامپزشکی و جان فشانی های سربازان گمنام عرصه بهداشت و سلامت جامعه سخن گفت .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان مبارکه، «دکتر محمد سلیمانی پور» رئیس شبکه در تشریح جزئیات این خبر گفت: واکسیناتور این شبکه که جهت مایه کوبی دام های سبک بر علیه بیماری آبله و تب مالت به یک واحد دامداری در سطح شهرستان اعزام شده بود، پس از اتمام عملیات واکسیناسیون بر اثر حمله یک قلاده سگ گله از ناحیه بازو مورد گزش قرار گرفت.

وی گفت: بلافاصله محل مورد گزش با آب و صابون شستشو داده شد و جهت اقدامات پیشگیرانه و درمان به مرکز بهداشت و درمان شهرستان منتقل شد.

دکتر سلیمانی پور اظهار داشت: کارکنان دامپزشکی در راستای تامین بهداشت، سلامت و امنیت غذایی جامعه و حفظ و حراست از سرمایه های دامی کشور، همواره در معرض خطر ابتلا به بیماری های مشترک بین انسان و دام، مصدومیت های شدید ناشی از گزش، حمله حیوانات و... قرار دارند که این موضوع گواه سختی های کار دامپزشکی و جان فشانی این سربازان بی ادعا می باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی در ادامه افزود: برخی بیماری های مشترک بین گوشتخواران و انسان مهلک و خطرناک می باشند که چشمگیرترین و خطرناکترین آنها بیماری هاری است که در صورت ابتلاء انسان به ویروس هاری و عدم پاسخ به درمان، بیمار به مرگ محکوم می گردد.

وی ضمن ابراز خرسندی از اینکه آسیب فیزیکی جدی به «حیدرعلی ابراهیمی» همکار خدوم و پرتلاش این شبکه وارد نشده است، بیان نمود: اثرات و آسیب های روحی و روانی ناشی از رعب و وحشت که در این گونه خطرات گریبان گیر دامپزشکان می گردد، بسیار جدی تر از آسیب های فیزیکی می باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی در پایان از عموم مردم درخواست نمود در صورت هر گونه حیوان گزیدگی محل مورد گزش را با آب و صابون شستشو داده شد و سریعاً به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نمایند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حججی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
0
0
ممنون جناب دکتر ای کاش رئیس و معاون شبکه ........... ازشما پیروی کنند و یک درصد به فکر باشندخداقوت
نظر شما
ادامه